Slăbește cu aceste trei alimente de bază! Le poți consuma oricând

alimente-supermarket

Când vrei să scapi de kilogramele acumulate pofta de mâncare pare din ce în ce mai intensă, iar visul de a te vedea mai suplă e din ce în ce mai departe. Există totuși anumite alimente sățioase care te ajută eficient în lupta pentru silueta perfectă. 

Alimentele sățioase sunt cele care îți oferă senzatia de stomac plin şi te ajută să-ți pierzi o parte din apetitul obișnuit. Iată trei alimente care te vor ajuta în mod sigur în planul tău de nutriție.

Cartofii fierţi

Deși s-au speculat mai multe aspecte negative ale cartofilor, în realitate aceștia sunt foarte sănătoşi şi nutritivi.

Cartofii gătiţii şi nedecojiţi sunt o sursă bună de minerale şi vitamine, printre care vitamina C şi potasiu. Cartofii au un conţinut ridicat de apă şi carbohidraţi şi conţin cantităţi moderate de fibre şi proteine.

De asemenea, nu conţin grăsimi. În comparaţie cu alte alimente bogate în carbohidraţi, cartofii sunt foarte săţioşi. Cartofi fierţi au inregistrat un scor de 323 în ceea ce priveşte indicele de saţietate, care este cel mai mare scor obţinut dintre toate cele 38 alimente testate.

Unul dintre motivele pentru care cartofii sunt atât de săţioşi este faptul că aceştia conţin o proteină numită inhibitor de protează II. Această proteină poate suprima pofta de mancare.

Ouăle

Ouăle sunt incredibil de sănătoase şi dense în nutrienţi.

In plus, o serie de substanţele nutritive care se regăsesc în gălbenuşuri, precum antioxidanţii luteina si zeaxantina, ajută la sănătatea ochilor.

Un ou mare conţine aproximativ 6 grame de proteine, care include toţi cei 9 aminoacizi esentiali. Potrivit unui studiu, consumul de ouă la micul dejun conduce la cresterea saţietăţii şi scăderea consumului de calorii pentru următoarele 36 de ore. Un alt studiu a descoperit că un mic dejun bogat în proteine din ouă şi carne de vită slabă creşte saţietatea şi ajută oamenii să ia decizii alimentare mai bune.

Ovăzul

Ovăzul, consumat ca fulgi de ovăz, este o alegere populara de mic dejun.

Fulgii de ovaz au un continut scazut de calorii şi sunt o importantă sursă de fibre, în mod special de fibre solubile beta-glucan. De asemenea, acest aliment un scor ridicat în ceea ce priveşte indicele de saţietate, fiind clasat pe locul al treilea.

Un studiu recent a constatat că participanţii s-au simţit mai săţioşi şi au resimţit mai puţină foame după ce au consumat fulgi de ovăz, în comparaţie cu alte cereale pentru micul dejun. De asemenea, aceştia au consumat mai puţine calorii la prânz.

Revista Presei