Slăbești mâncând cartofi prăjiți! Un nutriționist a spus care este secretul

De cele mai multe ori ori, cartofii prăjiți sunt priviți ca adevărate bombe calorice din cauza carbohidraților. Un medic nutriționist spune că există o combinaţie ideală între carbohidraţi şi grăsimi. iar dacă înveţi să le consumi, chiar te pot ajuta să slăbeşti. 

“Caloriile de care nu are nevoie organismul uman sunt stocate în nişte celule adipoase şi le folosim atunci când avem nevoie. Nu este în regulă sa renunţăm complet la grăsimi, doar trebuie să le consumăm în cantităţi reduse”, declară medicul Alina Daria Macovei.

Medicul spune că există grăsimi bune și grăsimi rele.

“Dacă înveţi să consumi grăsimile, chiar te pot ajuta să slăbeşti. Grăsimile bune sunt acizii graşi nesaturaţi pe care-i găsim în alimentele vegetale. Aceste grăsimi au avantajul că după ce le consumi nu mai simţi nevoia să mănânci alimente care conţin acizi graşi saturaţi nesănătoşi. Adică grăsimile rele. Acestea le întâlnim în special în carne, cârnaţi, caşcaval sau unt. Grăsimile animale bune le regăsim în iaurt şi lapte”, explică medicul craiovean.

Cartofii prăjiți nu sunt toxici, doza face otrava

Și medicul nutriționist Mihaela Bilic a declarat că nu cartofii prăjiți sunt toxici atât timp cât îi consumăm într-o doză rezonabilă.

„Cuvântul nociv e impropriu. Mâncarea, dacă e comestibilă, nu poate decât să fie bună de mâncat. Dacă copilul are probleme de greutate, atunci alimentele care sunt cu densitate calorică mare sunt mai puţin recomandate pentru copil.

Toate lucrurile concentrate au volumul mic. Una e să ne umplem stomacul cu ciorbă, alta e să îl umpli cu caşcaval. Caşcavalul se mănâncă cu pâine pentru că e concentrat. Pot apărea capcane: să mâncăm prea mult din alimente extrem de concentrate. Unele alimente sunt bogate în apă şi aer, care dau densitate şi saţietate.

Dar sunt sărace în calorii, ciorba, laptele, de exemplu. Putem avea situaţia următoare: un copil slab va prefera alimentelte dietetice în mod instinctiv. Din ciorbă nu ai cum să creşti. E o chestiune de nuanţă. Ne plac cartofii prăjiţi cu şniţel. Un cartof întreg absoarbe uleiurile vegetale şi va avea de 4-5 ori mai multe calorii atunci când devine prăjit.

Uleiul e cea mai concentrată substanţă nutritivă. Este mai hrănitor, dar unor copii nu le face bine la siluetă. Produsul nu e toxic, doza face otrava. Orice lucru în exces sau prea des poate să aducă probleme. Dar de siluetă, nu de sănătate. Puţin probabil să ne îmbolnăvim de la cartofi prăjiţi sau șnițel”, a spus Mihaela Bilic.

Loading...

Revista Presei