Specificatii BMW i4. Noul vehicul electric de la München detaliat

Producătorul de la München a dezvăluit mai multe informații oficiale despre noul vehicul electric. Într-un anunț publicat în noiembrie 2019, BMW a confirmat că noua mașină va avea 522 CP – putere similară cu cea dezvoltată de motorul V8 al companiei.

Sistemul de 390 kW de pe i4 va fi alimentat de o baterie de 80 kW/h, cu o greutate de 550 kg, ce ar trebui să pună la dispoziție o autonomie de 600 km. Atunci când ai nevoie să reîncarci, rata
de încărcare de 150 kW ar trebui să îți permită să obții o încărcare de 80% în doar 35 de minute – sau o autonomie de 100 km în 6 minute.

Care este scopul noului i4?

Sosirea noului i4 este programată pentru 2021, acesta fiind plasat între i3 și i8 în gama de vehicule electrice BMW, fiind un competitor direct pentru Model 3 și Model S de la Tesla.

Pe lângă publicarea propriilor „fotografii spion”, BMW a confirmat mai multe detalii noi despre i4:

– Este un „coupe în 4 uși, plasat în segmentul premium mediu”
– „Combină un design dinamic, cu performanța ce te motivează, și cu un nivel înalt de comfort”
– Folosește „a cincea generație a tehnologiei BMW eDrive”
– Timp accelerare 0-100 km/h în 4 secunde
– Viteză maximă va fi „de peste 200 km/h”
– Va fi construit în München la o fabrică BMW

i4 arată exact ca un Seria 4 Gran Coupe!

Conform imaginilor anterioare, i4 arată într-o foarte mare măsură ca un Seria 4 Gran Coupe, însă pare să aibă un ampatament puțin mai mare – probabil din cauza bateriei. Este de așteptat ca design-ul să rămână la fel, însă mai mult ca sigur BMW va face ceva neobișnuit cu grila mașinii; i4 nu are nevoie de răcirea unei mașini convenționale.

În loc de grila obișnuită, ar trebui să ne așteptăm la grila de tip „rinichi siamezi” sau „mini-haltera”, ca cea prezentată pe mașina concept BMW i Vision Dynamics.

După înlăturarea deghizării, informațiile din interior ne promit că i4 va păstra tematica BMW “i”, chiar dacă proporțiile acestuia par remarcabil de tradiționale. Asta se întâmplă când trebuie să proiectezi o mașină pentru 4 adulți și bagaje.

Elegantul i Vision Dynamics a fost prezentat în 2017, făcând parte din gama Seria 4 Grand Coupe, fiind o mașină de familie, acesta ne-a dat o primă impresie despre al treilea model i. BMW a firmat atunci că i Vision Dynamics era capabil de un timp 0-100 km/h de 4 secunde, cu o viteză maximă de 193 km/h, și cu o autonomie de 600 km – numere ce pot fi considerate realiste pentru un vehicul electric intrat în producție ce se află la 2 ani distanță de intrarea în oferta reprezentanțelor.

Încă nu este clar dacă BMW i4 va fi construit cu ajutorul arhitecturii CLAR, sau pe o platformă separată; știm că pachetul de baterii este amplasat în podeaua mașinii, fapt ce explică ampatamentul mai mare. Celulele sunt montate jos, pentru o mai bună manevrare a vehiculului, iar caroseria este adaptată corespunzător.

i4 nu va folosi un șasiu din fibră de carbon, cum folosesc i3 și i8, ci va folosi un aluminiu ușor, și probabil un plafon din fibră de carbon ranforsată, la fel ca M4, pentru a scădea greutatea vehiculului, dar a menține și costurile la un nivel acceptabil.

În ciuda aspectului prototipului camuflat, informațiile din interior ne indică faptul că versiunea de producție va păstra stilul frontal caracteristic familiei „i”, cu grile unice, zvonindu-se că mânerele ușilor vor fi acționate tactil, în locul modalității clasice.

Luați în seamă și evacuările false din spatele mașinii, ce au fost folosite pentru a păcăli fotografii. Însă, această încercare este în mare parte zadarnică, datorită abtipildelor „Vehicul electric” ce sunt impuse de lege în Germania, pentru cazurile de accidente ce presupun un voltaj mare.

Specificațiile tehnice

Varianta de producție a limuzinei i4 va folosi 2 motoare electrice și un sistem de tracțiune integrală și vectorizare a cuplului. Există posibilitatea unui sistem de virare cu roțile din spate, și unei suspensii pe aer semi-active. Este mai mult ca sigur că BMW va urma exemplul Tesla, de a oferi mai multe versiuni în funcție de puterea dezvoltată. Scopul acestei mașini este de a fi un competitor direct pentru Model 3, până la urmă…

Versiunea mai puternică a modelului i4 ar putea fi oferită sub umbrela M Performance. „i Vision Dynamics este o mașină cu un spectru de capabilități larg, așa că de dată această cred că vom vedea câteva combinații dintre filozofia i și performanța M”, afirma Dick Arnold, liderul departamentului de gestionare a produselor al diviziei BMW i. „Acum avem M cu o imagine clară, și avem BMW i cu electificarea pe care o propune. Peste ani cele două filozofii se vor suprapune – fără niciun dubiu.”

Robert Irlinger, directorul BMW i, afirma: „Vor exista în viitor mașini M ce vor apela la electrificare, sub diverse forme. Există vreo dispută între diviziile i și M? Cu siguranță nu. Va exista o colaborare în viitor, pentru că electrificarea aduce beneficii – livrarea tot cuplului de la început, de exemplu.”

Sună grozav! Când o sa poată fi cumpărat noul BMW i4?

Arnold a dat că exemplu i3 și i8 pentru a ne da seama cât va dura așteptarea: conceptul EfficientDynamics Vision, ce a fost prezentat în 2011, a devenit modelul i8, ce a fost lansat în mai puțin de 3 ani de la prezentarea conceptului. Astfel, o versiune completă pentru clienți a i Vision Dynamics ar putea apărea în reprezentanțe în 2020, fapt ce explică fotografiile spion.

i Vision Dynamics nu este singurul vehicul electric din planurile BMW. Ca parte a inițiativei de a oferi 25 de mașini „electrificate” până în 2025, dintre care 12 vor fi complet electrice, BMW are multe de făcut în următorii 8 ani. „Uneori este inteligent să nu vorbești foarte mult despre planurile tale de viitor”, afirma Arnold, însă avem deja o idee destul de clară despre viitor. Un Mini electric a fost deja planificat pentru producție la Oxford, în 2019. Un SUV electric X3 este pregătit pentru 2020.

Loading...

Revista Presei