Stare de urgență! 5 sfaturi despre ce alimente să consumăm

În această perioadă în care ni se recomandă tuturor să stăm cât mai mult acasă, este important să ne facem aprovizionarea cu alimente într-un mod cumpătat și să ținem cont de câteva reguli simple. 

Astfel, Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție, a oferit câteva sfaturi de bază atunci când îți faci lista de cumpărături pentru aprovizionare.

  1. Legumele și fructele ne ajută să avem energie și o digestie sănătoasă, iar recomandarea nutriționistului este să consumăm aproximativ 200 de grame de legume la fiecare masă. Așadar din lista de cumpărături nu trebuie să lipsească legume și fructe proaspete pentru maxim o săptămână (atât timp cât rezistă în frigider), legume și fructe congelate, cât și conserve de roșii, mazăre, spanac sau fasole verde. Ele ne ajută să avem un sistem imunitar puternic și un organism rezistent.

2. Cereale și leguminoase. Carbohidrații sunt foarte importanți pentru că ne dau energie și ne ajută să menținem senzația de sațietate mai mult timp. În această perioadă în care suntem mai curând statici, carbohidrații simpli nu trebuie să depășească 20% din caloriile noastre zilnice. Grămescu ne sfătuiește să includem în lista noastră de cumpărături orez brun, porumb dulce fără zahăr adăugat, năut, linte, fulgi de ovăz, însă atenție la cantitățile pe care le cumpărăm deoarece porția pentru aceste alimente nu trebuie să depășească 40- 50 de grame la o masă.

3. Nuci, semințe si ulei. Acestea trebuie consumate crude, iar porția să nu depășească 20-30 de grame pe zi. Uleiul trebuie și el consumat cu moderație la gătit, porția este de 10-15 grame pentru o masă a unui adult, așa că o sticlă de 1 litru de ulei ar trebui să ne ajungă mai bine de o lună, atunci când mâncăm sănătos și echilibrat.

4. Proteine. Din lista noastră de cumpărături nu trebuie să lipsească ouăle, carnea de curcan, pui, pestele și carnea de vita sau porc slabă, conservele de pește și lactatele. Cori ne sfătuiește ca la fiecare masă să consumăm cel puțin 100 g de carne sau pește. De asemenea, Coi Grămescu atrage atenția că proteinele sunt esențiale pentru menținerea unei stări de sănătate bune și trebuie să acopere între 25% și 35% din caloriile noastre si este indicat să provină și din surse animale, dar și surse vegetale.

5. Alimente pentru diverse pofte. „Atunci când ne gândim la a manca sănătos nu trebuie să considerăm că este necesar să avem un meniu plin de restricții și privațiuni. Câtă vreme ne rezumăm la a aloca 10-15% din aportul nostru caloric săptămânal pentru diferite pofte și „răsfăț”, rămânem într-o zonă de echilibru alimentar și confort. Alegeți însă alimente de bună calitate, de exemplu o ciocolata bună, naturală, sau o prăjitură cu ingrediente naturale”, a declarat Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție.

Revista Presei