Suferi de insomnie? Iată care ar putea fi cauza reală. Ce vitamine s-ar putea să-ți lipsească din corp

insomnie

Te confrunți cu probleme ale somnului? Chiar dacă toți găsim diferite motive pentru care reușim să adormim greu, sau ne confruntăm cu nopți albe, această problemă ar putea fi de fapt un semn transmis de organismul tău.

Prima și cel mai des întâlnită problemă în ceea ce privește insomnia, o reprezintă depresia. Pe lângă lipsa somnului te vei confrunta cu probleme de concentrare sau neputință, iar apoi totul se resimte și în luarea anumtior decizii.

”Tulburările de somn sunt cele mai constante simptome ale depresiei, însă sunt considerate mai degrabă efectul depresiei, nu cauza ei”, explică psihiatrul Eugen Hriscu.

În acest context, specialiştii recomandă persoanelor care nu adorm în maximum 15 minute de când s-au pus în pat să opteze pentru un ajutor natural.

”A încerca din greu să adormiţi nu e o soluţie. Mai degrabă beţi un ceai de tei şi mergeţi în pat când vi se face somn”, spune medicul.

Lipsa vitaminelor ar putea fi principala cauză

Deși pare greu de crezut, lipsa anumitor vitamine și minerale din corpul tău ar putea sta la baza insomniei tale. Deficiența de calciu, magneziu, vitaminele B sau zinc pot, de asemenea, să nu vă lase să dormiți.

De asemenea, în  cazul în care nu suferi de alte afecţiuni, problemele cu somnul ar putea fi cauzate de alimentele pe care le mănânci la cină.

Astfel, dacă vrei să ai un seomn liniștit, ai grijă să nu consumi înainte de culcare alimente precum: ciocolata, mâncărurile grase, carnea roșie, alimentele bogate în zahăr și carbohidrați și condimentele.

Totodată, nutriţioniştii vă recomandă să mâncaţi mai mult la micul dejun şi treptat să micşoraţi cantitatea de alimente consumată la prânz şi cină. Masa de seară trebuie să fie la cel puţin două ore distanţă faţă de ora de culcare şi în niciun caz mai târziu de ora 22,00.

Revista Presei