Suferi de insomnie? Iată la ce alimente trebuie să renunți, pentru a avea un somn liniștit

23 aug. 2020
Suferi de insomnie? Iată la ce alimente trebuie să renunți, pentru a avea un somn liniștit

Insomnia este o afecțiune complicată, care își lasă efectele negative asupra fiecărui aspect al vieții. Această afecțiune poate fi provocată de o multitudine de motive atât de ordin fizic cât și psihic.

Printre cauzele insomniei, se numără depresia, stresul și anxietatea, bolile cronice, medicamentația, cafeina, nicotina și alcoolul precum și lipsa de exerciții fizice.

Există o legătură strânsă între alimentație și problemele cu somnul, astfel încât, dacă te confrunți cu insomnia, iată la ce alimente ar fi bine să renunți:

  • branza;
  • zahar si mancaruri dulci;
  • sunca(baconul, nu slanina de casa);
  • rosii;
  • bauturi ce contin cofeina;
  • lichide in cantitati mari;
  • mancaruri grase;
  • mancaruri picante.

„Toate alimentele de mai sus contin, conform medicilor specialisti, o substanta care stimuleaza creierul si astfel ramai treaz/a. In concluzie, evita astfel de alimente in preajma orei de culcare.

Oricum, dupa ora 19.00, ar cam trebui sa te abtii de la a manca, deoarece acidul tau gastric nu mai functioneaza la parametri optim,” notează aflacum.ro.