Superalimentul care luptă cu celulele canceroase și cu bolile de inimă. Este mai bun decat orice supliment alimentar

Super-food

Atunci când vorbim de superalimente trebuie să știm că termenul este o traducere după „superfoods”, apărut în SUA pe la începutul anilor ’90, tocmai pe a desemna alimentele care conțin o cantitate mai mare de nutrienți și care sunt surse extraordinare de antioxidanți, vitamine, minerali și inclusiv nutrienți esențiali – care nu pot fi sintetizați de organismul uman și trebuiesc preluați din exterior.

Avansul tehnologic a făcut ca printre descoperirile din ultimii ani să își facă loc și noi beneficii ale anumitor alimente. În ceea ce privește superalimentele, beneficiile acestora pot varia de la îmbunătățirea IQ-ului, la prevenirea cancerului și a bolilor de inimă, creșterea tonusului fizic și psihic sau creșterea capacității de efort.

De ce superalimentele sunt mai bune decât suplimentele alimentare?

Ei bine, superalimentele ar trebui preferate în dauna suplimentelor alimentare în primul rând pentru că a mânca este o plăcere, pe când înghițirea pastilelor, nu!

În al doilea rând, cercetările privind efectele vitaminelor și mineralelor sintetice dau rezultate controversate, cea mai des întâlnită problemă fiind slaba lor absorbție în corp (De circa 10 ori), precum și anumite efecte secundare.

„Tocmai datorita faptului ca superalimentele contin toti nutrientii in formele lor brute si neprocesate, fixate prin diverse legaturi chimice, sunt mai usor de absorbit si prelucrat de organismul uman si nu prezinta reactii adverse. De exemplu, calciul care se vinde sub forma de carbonat de calciu (ca si creta) se absoarbe mai greu, insa susanul sub forma de pasta (tahina) este foarte usor de asimilat,” notează paradisulverde.com.

Care a fost primul superaliment descoperit?

Este foarte greu de dat un răspuns sigur la această întrebare, însă primul superaliment promovat la nivel mondial, încă din anii ’40-’50, este spanacul, acesta câștigându-și popularitatea datorită desenelor animate „Popeye marinarul”.

Generații întregi de copii au fost „obligați” să consume mai apoi piureul de spanac, pentru unii acest lucru devenind „o tortură”. Chiar dacă spanacul ajunsese să intre într-un con de umbră, în ultimii ani el a revenit în prim plan, datorită recomandărilor unor dieticieni și a unor bucătari celebri.

Care este cel mai consumat superaliment?

„Ceaiul verde. Acesta este consumat de milioane de oameni, chiar daca nu din motive de sanatate, ci mai ales datorita unor obiceiuri incetatenite ca „ceaiul de la ora 5”, fiind un bun inlocuitor al cafelei prin efectele sale energizante.

In ultimii ani, cercetarile au demonstrat ca ceaiul verde este bogat in antioxidanti si poate oferi protectie impotriva cancerului si a bolilor de inima, dar adaugarea de lapte si, mai rau, a zaharului, ii poate reduce proprietatile datatoare de sanatate.

Pentru persoanele care beau mult ceai, lingurita de lapte adaugata la fiecare cana poate contribui semnificativ la cresterea cantitatii de grasimi din dieta, la cresterea riscului de boli de inima si anularea efectului protector al antioxidantilor,” adaugă paradisulverde.ro.

Revista Presei