Taxa pe care milioane de români vor fi obligați să o plătească. Guvernul este forțat să o aprobe cât mai repede

de:
21 iul. 2021
Taxa pe care milioane de români vor fi obligați să o plătească. Guvernul este forțat să o aprobe cât mai repede

O solicitare transmisă de Comisia Europeană va afecta milioane de români, de toate vârstele. Guvernul pregătește o nouă măsură care îi va viza pe toți cei care dețin autovehicule mai vechi de 15 ani.

Nu este încă clar când va intra în vigoare noua taxă, dar cert e că la un momentdat, cei care se încadrează în această categorie vor fi nevoiți să plătească o sumă destul de mare, lucru care ar avea menirea de a-i descuraja să renunțe la acest tip de mașini.

Guvernul pregătește o nouă taxă auto

Încă se fac calcule pentru a se afla ce anume va fi impozit și dacă se va alege o singură taxă pe care românii vor urma să o plătească. Se vehiculează varianta plății unui impozit mai mare, în funcție de emisiile de dioxid de carbon, ba mai mult de atât se ia în calcul chiar introducerea unei roviniete în marile orașe.

Claculele ar urma să fie finalizate până la sfârșitul acestui an, deci teoretic din 2022, posesorii de mașini mai vechi de 15 ani vor afla atunci cât vor avea de plătit, dar și ce presupune noua taxă.

Ministrul Mediului înclină însă pe o cu totul altă taxă. El a vorbit despre o taxă de cumpărare, care ar urma să fie plătită când cumpărătorul își achiziționează mașina, însă rămâne doar ipoteză până ce calculele vor fi finalizate.

România și-a asumat deja schimbările

Circa 8 milioane de șoferi din România ar urma să fie afectați de noua taxă care va intra în vigoare, iar ministrul Mediului a încercat să explice situația cât a putut de clar.

Tanczos Barna mărturisește că totul a pornit de la Comisia Europeană, care practic forțează România, dar și alte țări din Europa să reducă vârsta parcului auto. Mai mult de atât, în urma negocierilor privind PNRR, s-ar fi cerut o soluție în acest sens, iar Guvernul și-a asumat totul.

Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto. Este o decizie asumată la nivelul Guvernului, odată cu negocierea PNRR (planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă – n. r.). Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani.

Este o măsură asumată de Guvern prin faptul că am mers mai departe pe această linie cu infrastructura de transport finanţată parţial prin PNRR şi o asumare de reformă în acest domeniu. Va exista pentru maşinile mai vechi de 15 ani cu siguranţă o măsură într-un timp relativ scurt. Se discută acum la nivel guvernamental cu ministerele de resort care ar fi varianta”, a declarat Tanczos la TVR1.