Toți cei care consumă varză murată trebuie să știe asta! De ce este plină

Varza murată este consumată de aproape toți românii. Se pare că aceia care pun varza murată la loc de cinste în meniul familial, spune nutriționistul Mihaela Bilic.

Varza murată este plină de bacterii, dar benefice.

”Se “poartă” și la case mai mari…🥬👘
Dacă faceți parte dintre aceia care pun varza murată la loc de cinste în meniul familial, felicitări! Acest produs tradițional lacto-fermentat plin de culturi bacteriene benefice cu efect probiotic, are un corespondent și în bucătăria coreeană. Se numește KIMCHI și este un preparat simbolic al culturii culinare din Coreea. ”, spune medicul.

Ce e Kimchi

”Kimchi este un fel de mâncare foarte vechi, realizat pe bază de legume fermentate și condimente, care are rolul de a acompania majoritatea preparatelor tradiționale coreene- un fel de salată de varză murată care merge cu orice🤩

Varianta cea mai cunoscută este obținută din varză chinezească fermentată, dar există și rețete care includ castravetele, ridichea, țelina, sfecla asezonate cu usturoi, pătrunjel, coriandru, frunze de muștar, ceapă, muguri de soia și roșii. Se acoperă totul cu saramură și se lasă la fermentat câteva săptămâni exact cum procedăm și noi cu varza murată.”, a scris aceasta pe Facebook.

Ce rol au bacteriile

Bacteriile sunt foarte importante. Acestea fermentează si produc acid lactic ce determină scăderea pH-ului și creează un mediu acid în care majoritatea microorganismelor nu pot supraviețui.

”Metoda de a păstra legume peste iarnă în saramură nu a fost, iată, inventată de noi, ci este prezentă în tradițiile multor popoare. Bacteriile benefice care fermentează produc acid lactic ce determină scăderea pH-ului și creează un mediu acid în care majoritatea microorganismelor nu pot supraviețui- este vorba așadar de o metodă de conservare…fără conservanți, doar pe bază de sare🤓”, mai scrie vedeta.

Kimchi=varză murată

Bilic susține că ar trebui să consumăm. și noi, mai multă varză murată pe parcursul iernii, Face foarte bine sistemului respirator.

”“Kimchi” este termenul corean pentru legume fermentate sărate și condimentate, indiferent dacă sunt consumate ca fel de bază sau garnitură. Variantele sunt nelimitate, iar coreenii spun că se poate face kimchi din tot ce este comestibil.

Gustul poate varia de la o regiune la alta și de la un sezon la altul, iar secretul rețetei se transmite în fiecare familie de la mamă la fiică. Culturile de Lactobacili din kimchi sunt mai concentrate decât cele din iaurt, drept pentru care acest fel de mâncare este considerat esențial pentru sănătate, cu efect probiotic și de creștere a imunității.

Studiile afirmă că sudcoreeni consumă în medie 18 kg kimchi/persoană/an, adică între 50-200g/zi.
Pe lângă probiotice, legumele fermentate conțin multe fibre, vitamina C, betacaroten, calciu, fier și puține calorii. În timpul epidemiei de SRAS (sindrom respirator acut sever) din 2003, consumul de kimchi din Asia a crescut cu 40%.

Ce-ar fi să creștem și noi consumul de varză fermentată și murături pe parcursul iernii, fără motive medicale, ci doar de dragul prevenției și al sănătății!😍🥳”, a încheiat Bilic.

Revista Presei