Toți cei care mănâncă roșii trebuie să știe asta! Ce greșeală imensă facem? Cum trebuie consumate, de fapt

tomatoes_helios4eos_gettyimages-edit

Roșii sunt printre legumele preferate ale românilor. Deși toată lumea le consideră a fi legume, roșiile au fost declarate ca fiind fructe, acum mult timp.

Sunt foarte gustoase și au extrem de mulți nutrienți. Totuși, roșiile ar trebui consumate sub o anumită formă pentru a fi mai valoroase pentru organism și sănătatea noastră.

Nutriționistul Mihaela Bilic ne spune ce efecte au asupra organismului.

Sunt mai valoroase gătite

”Roșiile sunt mai “valoroase” gătite, decât crude🍅😳
Am putea considera roșia ca fiind leguma preferată a românilor. Însă știați că valoarea ei nutritivă crește atunci când este gătită? 

Roșia conține licopen, acel antioxidant valoros din familia carotenoidelor. Ei bine, licopenul se absoarbe mai eficient în prezența grăsimilor, fiind un pigment liposolubil; în plus el se eliberează mai rapid dacă roșia este strivită/pasată, transformată în sos/piure- deci la cratiță cu ele, cu un strop de ulei!🤗

Cantitatea de licopen nu variază semnificativ de la un soi de roșie la altul și nici nu e influențată de modul de coacere (în solar sau la soare) Însă concentrația de licopen crește de 8-10 ori în sosul de tomate și în bulion, față de roșia proaspătă. Prin gătit este distrusă o mică parte din vitamina C, însă conținutul de mineralele (potasiu, magneziu) și fibrele nu suferă nicio modificare🤓

Scad riscul de cancer

În 1995 cei de la Harvard au publicat un studiu care arăta scăderea cu 20-35% a riscului de cancer de prostată la cei care consumau sos tomat din belșug (80g/zi). Un studiu finlandez a arătat că riscul de infarct scade cu 59% la cei care au un aport crescut de licopen, iar cercetătorii din Verona au confirmat că acest pigment roșu protejează inima❤️

Între timp licopenul s-a dovedit benefic și împotriva cancerului pulmonar sau de stomac, ca să nu mai vorbim de protecția pielii împotriva razelor UV și a îmbătrânirii🤩 Așa că dacă vă trebuia un argument pentru consumul de tocănițe, paste, supe și mâncăruri cu sos roșu, acum îl aveți🥳”, a scris Bilic pe Instagram.

 

Vezi această postare pe Instagram

 

T&[email protected] Roșiile sunt mai “valoroase” gătite, decât crude🍅😳 Am putea considera roșia ca fiind leguma preferată a românilor. Însă știați că valoarea ei nutritivă crește atunci când este gătită?  Roșia conține licopen, acel antioxidant valoros din familia carotenoidelor. Ei bine, licopenul se absoarbe mai eficient în prezența grăsimilor, fiind un pigment liposolubil; în plus el se eliberează mai rapid dacă roșia este strivită/pasată, transformată în sos/piure- deci la cratiță cu ele, cu un strop de ulei!🤗 Cantitatea de licopen nu variază semnificativ de la un soi de roșie la altul și nici nu e influențată de modul de coacere (în solar sau la soare) Însă concentrația de licopen crește de 8-10 ori în sosul de tomate și în bulion, față de roșia proaspătă. Prin gătit este distrusă o mică parte din vitamina C, însă conținutul de mineralele (potasiu, magneziu) și fibrele nu suferă nicio modificare🤓 În 1995 cei de la Harvard au publicat un studiu care arăta scăderea cu 20-35% a riscului de cancer de prostată la cei care consumau sos tomat din belșug (80g/zi). Un studiu finlandez a arătat că riscul de infarct scade cu 59% la cei care au un aport crescut de licopen, iar cercetătorii din Verona au confirmat că acest pigment roșu protejează inima❤️ Între timp licopenul s-a dovedit benefic și împotriva cancerului pulmonar sau de stomac, ca să nu mai vorbim de protecția pielii împotriva razelor UV și a îmbătrânirii🤩 Așa că dacă vă trebuia un argument pentru consumul de tocănițe, paste, supe și mâncăruri cu sos roșu, acum îl aveți🥳

O postare distribuită de Mihaela Bilic (@doctorbilic) pe

Revista Presei