Un medic a dezvăluit secretul ca să scapi de burtă. ”La cină, cel mai bine e să mâncăm…”

Celebrul medic nutriționist Mihaela Bilic a realizat un mic manual, destinat celor care vor să scape de burtă. Sfaturile sunt simplu de pus în practică și foarte eficiente. 

  1. Obişnuiţi-vă să aveţi zilnic 3 mese principale ”Efortul de digestie a alimentelor şi mâncatul lor la intervalul 4-5 ore ajută metabolismul să ardă mai multe calorii decât atunci când există o singură masă şi aceea seara”, spune Mihaela Bilic, citată de doctorulzilei.ro. O zi în care aţi ”sărit” o masă este o zi în care nu aţi slăbit, iar caloriile venite după sunt asimilate mai repede.

2. Eliminaţi din meniul zilnic preparatele ”grele”. Aici este vorba despre preparatele gătite în mod tradiţional, cele care au multă grăsime şi conţin carne tocată. ”Atunci când vreţi să scăpaţi de stratul adipos din jurul burţii trebuie să optaţi pentru variante dietetice: grătar sau cuptor, carne salbă, sos tomat, condimente şi ierburi aromatice”, recomandă medicul.

3. Evitaţi alimentele cu densitate calorică mare. Mezelurie, caşcavalul, margarina, dulciurile şi fastfood-ul trebuie înlocuite cu peştele, laptele, iaurtul, carnea slabă, fructele şi legumele.

4.  ”Pentru că suntem tot mai sedentari trebuie să renunţăm la succesiunea clasică: aperitiv, ciorbă, fel principal şi desert. Două feluri de mâncare sunt suficiente, iar ciorba trebuie să fie una dintre ele. Aceasta va umple stomacul fără un aport mare de calorii şi va asigura senzaţia de saţietate pentru o perioadă lungă de timp”, a mai spus nutriţionistul.

5. Renunţaţi complet la zahăr. ”Din cauza vitezei cu care se absoarbe în sânge determină o secreţie crescută de insulină, hormon care stochează suplimentar grăsimea la nivelul abdomenului”, a explicat Mihaela Bilic.

6. Eliminaţi alcoolul. Berea este şi ea pe lista alimentelor interzise. ”Majoritatea băutorilor de alcool au un surplus ponderal provenit atât din caloriile proprii alcoolului – acesta conţine 7 calorii pe gram – cât şi din aportul generos de alimente grase şi sărate care merg bine cu alcoolul”, spune nutriţionista.

7. Fără carbohidrați după ora 6 seara. După această oră organismul îşi încetineşte metabolismul şi nu mai poate consuma glucidele, aceastea transformându-se automat în grăsime. Astfel, pâinea, pastele, orezul, fructele, cartofii şi mămăliga nu au ce căuta în meniul cinei.

Loading...

Revista Presei