Un nou mini SUV cucereste Europa. Cum arata si ce avantaje are Nissan Juke

„Nissan Juke se întoarce cu identitatea sa unică, cu mai mult caracter, performanță incitantă și tehnologie avansată care răspunde nevoilor șoferului”, afirma Ponz Pandikuthira, vice-președintele departamentului de planificare a produselor de la Nissan Europe. „Noul design și experiența încântătoare a condusului vor fi atractive pentru numărul tot mai mare de clienți care aleg crossover-ele compacte. Juke este mai mare, dar și-a păstrat agilitatea ce l-a făcut să se remarce pe piață.”

Bine, discutăm despre alt SUV mic, însă Nissan speră că noua iteratie a lui Juke îți va captura imaginația la fel de mult ca cea anterioară.

Noul Juke a fost dezvăluit la show-ul auto de la Frankfurt de anul trecut, și promite să fie mai ager, mai sportiv, și cu mai multă tehnlogie față de generația trecută. Prima generație Juke a fost lansată în 2010, pentru a șoca industria auto prin design-ul micului SUV, de atunci Juke a progresând foare mult – iar această generație este cea mai inteligență de până acum.

Arată bine!

Nu-i așa? Nissan a folosit deja obișnuita grilă în formă de V, ce se regăsește pe multe modele din gamă, ducând la rezultate variate – însă nouă grilă a lui Juke, și configurația farurilor reprezintă o îmbunătățire față de design-ul vechii generații, ce a fost controversat dealtfel. Ne plac luminile frontale ce bat în 3 direcții.

Cu toate că dimensiunile noului Juke sunt mai mari decât cele ale generației precedente, având 4,2 m lungime, aproape 1,6 m lățime, și 1,8 înălțime, noul crossover reușește să arate mai sportiv și mai compact, chiar și în zona portbagajului, ce împrumută elemente stilistice de la noul Micra.

Trapa specială, farurile în totalitate LED, și jantele standard pe 19 țoli fac Juke să arate ca un crossover de clasă B mult mai premium decât înainte.

Cum este habitaclul noului Juke?

Subtila mărire a lui Juke a îmbunătățit situația pentru pasageri: locul pentru genunchi a crescut cu 5,8 cm pentru pasagerii din spate conform Nissan, iar locul la cap cu 1,1 cm – iar acum portbagajul are o capacitate de 422 de litri. Astfel, spațiul din portbagaj este cu o cincime mai mare decât înainte.

Bordul noului Juke este inspirat de bordul noului Micra – iar acesta nu este un lucru rău – fiind pusă la dispoziție o tehnologie destul de avansată.

Sistemul de condus semi-autonom de la Nissan, ProPILOT, vine cu facilități precum păstrarea asistată a benzii, tempomatul adaptiv, frânarea de urgență automată, recunoașterea semnelor de circulație, și multe alte facilități ce te-ar putea surprinde pe o mașină de clasă mică.

NissanConnect îți va permite să folosești Android Auto sau Apple CarPlay, în funcție de ce smartphone deții, existând de asemenea și un touchscreen de 8 inch, ce beneficiază de hărți de la TomTom. Dacă îți place muzica, există o opțiune de sistem audio de la Bose, cu boxe de apropiere montate în tetierele scaunelor din față.

Noul Juke are de asemenea și o aplicație, ce îți permite să vezi dacă este încuiat, unde se află, presiunea uleiului, presiunea în roți, toate acestea aflate de la distanță.

Cum rămâne cu gama de motorizare a noului Juke?

În ciuda gabaritului mai mare, Nissan susține că nouă generație va fi cu 23 kg mai ușoară decât cea veche.

Nu este oferit decât un singur motor, deocamdată: unul de 115 CP, cu o cilindree de 1 litru, pe benzină, configurat în 3 cilindri, și vei putea alege dintre o transmisie manuală în 6 trepte, sau una automată în 7 trepte cu dublu ambreiaj (DCT).

Cât costă?

Prețurile pentru varianta de bază, cu transmisie manuală, și motorul de 1 litru, în echipare Visa, încep de la aproximativ 20000 de euro, cu varianta de top în echipare Tekna+ și transmisie manuală pornind de la aproximativ 28000 de euro.

Dacă nu vrei să schimbi singur vitezele, varianta automată DCT Acenta pleacă de la aproximativ 24000 de euro, existând și varianta de top DCT Tekna+ la prețul de aproximativ 30000 de euro.

Compania a anunțat pachete de finanțare, cu o opțiune de leasing financiar de aproximativ 330 de euro pe lună. Va puteți da seama că această piață este disputată – Nissan deja oferă o reducere de aproape 600 de euro pentru avansul unei achiziții.

Prețurile noului Juke încep de la aproximativ 20000 de euro pentru versiunea de baza Visa, și ajung pe la aproximativ 28000 de euro pentru versiunea de top Tekna+.

Prețurile de leasing menționate anterior sunt calculate pentru o finanțare de 37 de luni, cu o dobânda anuală efectivă (DAE) de 4,99%, și un avans de aproximativ 1800 de euro.

Există o ediție Premiere pentru varianta Tekna+, atât pentru cea cu transmisie automată cât și pentru cea cu transmisie manuală, și va costa aproximativ 120 de euro în plus. Numai 140 de Nissan Juke în ediția Premiere vor fi construite.

Loading...

Revista Presei