Volkswagen Touareg R: un rival pentru Audi SQ7

01 mart. 2020
Volkswagen Touareg R: un rival pentru Audi SQ7

Faceți cunoștiință cu Volkswagen Touareg R. Acesta face parte dintr-o gamă tot mai mare de SUV-uri de performanță, ce au menirea de a oferi clienților ce preferă poziția mai înalta de condus sportivitatea de care au nevoie.

Touareg R este un vehicul hibrid, pentru cei ce țin la protejarea mediului, și Volkswagen susține că acesta va fi capabil de a parcurge distanțe obișnuite, precum călătoria spre locul de muncă, numai prin intermediul bateriei – un lucru ideal pentru cei ce își petrec majoritatea timpului în oraș – așa că această autonomie de rulare strict electrică va fi de aproximativ 50 km.

Deocamdată, Volkswagen nu a dezvăluit prea multe specificații tehnice, așa că nu știm cât de rapid va accelera noul Touareg R, cât carburant va consuma, și ce distanță va parcurge în mod de rulare electric. Însă, știm că varianta de echipare de top va veni cu un sistem de tracțiune integrală permanentă, și că va putea tracta 3,5 tone – modelul consolidându-și reputația.

Acesta se va confrunta cu rivali la fel de rapizi – chiar și cu SQ7 de la Audi, brand deținut de Volkswagen. Însă, fără îndoială, Touareg R va apărea pe aceeași lista de cumpărături cu BMW X5, Mercedes-Benz GLE, Range Rover Sport și Jaguar F-Pace. Așa că va trebui să fie un vehicul bun.

Touareg R este primul vehicul de performanță sub umbrela diviziei R a celor de la VW care are parte de un tren de rulare hibrid, fiind un pas important pentru electrificarea completă a mașinilor din oferta brandului german. De asemenea, noul Touareg R este primul vehicul hibrid cu sistem de tracțiune integrală pe care compania l-a produs.

Ce cunoaștem despre acest model?

Noul model al producătorului de la Wolfsburg pare a fi sportiv. Acesta are elemente vopsite în negru lucios, având parte de o multitudine de embleme R. În echiparea standard mașina vine cu jante pe 21 țoli din aliaj, ce pot fi înlocuite cu jante pe 22 de țoli pentru cei cu un buget mai mare pentru roți.

Motorul este obișnuitul V6 pe benzină cu o cilindree de 2995 cc, ce dezvoltă 326 CP prin intermediul unei transmisii în 8 trepte Tiptronic. Combinând puterea acestuia cu puterea de 130 CP dezvoltată de motorul electric – și cu cuplul instant cu care vine acesta – vei avea parte de un răspuns excelent la turații medii, și de o accelerație impresionantă.

Bateriile au o capacitate de 14,1 kWh, și sunt amplasate în zona portbagajului. Acest fapt contribuie la obținerea unei distribuiri variabile a cuplului între puntea față și cea spate, cu un maxim de 70% pentru puntea față, și un maxim de 80% pentru puntea spate. Viteză maximă în modul complet electric este de 140 km/h.

Alte tehnologii?

Precum celelalte modele Touareg, și noul model vine cu instrumentarul de bord Innovision Cockpit, ce este compus dintr-un ecran de 12 inch în zona volanului, și un ecran de 15 inch amplasat central, pe bord. Avem parte de modurile și de funcțiile obișnuite pentru condus, incluzând un afișaj pentru monitorizarea autonomiei de rulare în mod electric, ce oferă posibilitatea de a opri sistemele ce consumă curent electric pentru a extinde această autonomie.

De asemenea, noul R vine și cu opțiunea VW Trailer Assist, ce este folositoare atunci când tractezi, condusul devenind mai facil.

Acesta poate parca în locul tău în E-Mode, prin acționarea funcției „Park Assist”. Acestea sunt niște facilități interesante, ce te ajută în cazul în care ești amator cu privire la tractare.

Când vom afla mai multe informații?

Mașina va fi lansată oficial la Geneva, și ne așteptăm să o găsim în reprezentanțe începând din vara aceasta. Ne așteptăm să coste undeva la 83000 de euro, însă luăm în calcul și existența unor pachete de leasing competitive – acesta este un capitol la care Golf și Passat R stau foarte bine, și nu avem motive să credem că Touareg va dezamăgi.