Ai probleme cu vederea? Ai putea avea deficit de vitamina E. Ce alte simptome arată lipsa vitaminei E și ce alimente trebuie să consumi

de: Ana Toma
16 mart. 2021
Ai probleme cu vederea? Ai putea avea deficit de vitamina E. Ce alte simptome arată lipsa vitaminei E și ce alimente trebuie să consumi
Sursa foto: Health Magazine

Probabil ai mai auzit până acum câte ceva despre vitamina E. Este acea vitamină care se regăsește în foarte multe creme faciale și corporale, însă dincolo de beneficiile externe pe care le are pentru corpul nostru, această vitamină este esențială și pentru organismul nostru.

În cazul în care nu știai până acum vitamina E este o vitamină solubilă în grăsimi. Ea este depozitată la nivelul ficatului înainte de. a fi eliberată în organism, iar pentru a avea un niel optim de vitamina E, este nevoie ca dieta noastră să conțină și grăsimi.

Simptomele deficitului de vitamina E

Nu este deloc greu să ne dăm seama că organismul nostru are nevoie de vitamina E. Slăbiciunea musculară este unul dintre primele semne, asta pentru că vitamina e este esențială în funcționarea sistemului nervos central.

Dificultățile de coordonare sunt un al simptom pe care trebuie să îl iei în seamă. Cum este posibi? Ei bine, lipsa de vitamina E poate afecta funcționarea neuronilor, împiedicând astfel transmiterea unor semnale importante.

În unele cazuri, deficitul de vitamina E se manifestă și prin senzația de amorețeli și furnicături, iar în cazuri severe, se poate ajunge și la deteriorarea vederii, asta pentru că, lipsa vitaminei E slăbește receptorii de lumină la nivelul retinei. Persoanele care suferă de deficit de vitamina E s-ar putea trezi și cu un sistem imunitar mult mai slăbit.

Cum apare deficitul de vitamina E

La fel ca și în cazul altor vitamine, există mai multe cauze pentru care o persoană poate avea aceste lipsuri. Unul dintre cele mai importante este moștenirea genetică. Cu alte cuvinte, deficitul de vitamina E se poate moșteni din familie.

O altă cauză poate fi reprezentată de anumite afecțiuni, care împiedică procesul de absorbție al vitaminei E din grăsimi, însă cel mai bun sfat vine din partea unui specialist în domeniu.

Există și cazuri mai speciale, cum ar fi cele ale copiilor sau a nou născuților prematur. Ei ar putea fi mai expuși la deficitul de vitamina E, din cauza faptului că sistemul lor digestiv nu este dezvoltat în totalitate.

Alimentele bogate în vitamina E

În funcție de gravitatea situației, pentru a ne asigura necesarul zilnic de vitamina E, există mai multe metode. Una foarte comună o reprezintă suplimentele alimentare bogate în vitamina E.

În cazul în care vrem totuși să alegem o metodă mult mai naturală, este de preferată să adaugăm în dieta noastră o serie de alimente care conțin grăsimi. Ele ne vor suplimenta aportul de vitamina E și îi vor asigura organismului toate cele necesare.

Printre acestea se numără uleiurile vegetale, nucile și semințele, laptele, cerealele integrale, dar și legumele. Mare atenție însă la cantitate, deoarece până la urmă este vorba de grăsimi.