Alimentele care declanșează hormonii fericirii. Își dau toată fericirea și optimismul de care ai nevoie

de: Ana Toma
22 feb. 2021
Alimentele care declanșează hormonii fericirii. Își dau toată fericirea și optimismul de care ai nevoie
Foto: Independent UK

Lumea în care trăim nu este mereu așa cum ne dorim, motiv pentru care, doza de optimism necesară trebuie să vină din interiorul nostru. Mintea nu este singura responsabilă. Și alimentația este importantă atunci când ne dorim puțin pozitivism și o stare de bine. 

În cazul în care nu știai până acum, creierul nostru este sensibil la unele substanțe, declanșând anumiți „hormoni ai fericirii”. Cu alte cuvinte, alimentația potrivită ne poate da starea de sănătate după care tânjim de foarte multă vreme.

Alimentele pentru fericire

Nutriționistul Cori Grămescu a vorbit despre alimentele care ne pot ajuta să fim mai fericiți, optimiști și plini de energie. Cum reușesc niște simple alimente să facă atât de multe lucruri pentru psihicul nostru? Ei bine, totul se datoreză substanțelor nutritive pe care le conțin.

”În ton cu vremea de afară, azi este despre starea de spirit și alimentația în sezonul rece.

În sezonul rece ne simţim mai obosiţi, mai trişti şi mai lipsiţi de energie decât de obicei. Temperaturile scăzute, zilele mai scurte şi mai întunecoase şi faptul că petrecem mai puţin timp afară ne fac să ne simţim aşa, iar în sezonul rece există riscul să se acutizeze diferite stări emoţionale neplăcute.

Există câteva alimente care ne pot ajuta să avem o stare emoţională mai bună, să ne simţim în formă şi să avem energie”, scrie, nutriționistul pe o rețea de socializare.

Cum te poate fericit o simplă legumă

Nutriționistul ne prezintă și legumele estențiale pentru o stare de bine. Legumele verzi sunt primele pe listă, ast apentru că ele dețin proprietăți antiinflamatorii, antioxidanți și minerale.

”Spanac, mangold, kale, ştevie, toate legumele cu frunze verzi au proprietăţi antiinflamatorii, conţin antioxidanţi şi minerale care au ajutat la îmbunătăţirea stărilor severe de depresie conform anumitor studii medicale”, scrie nutriționistul.

Același lucru este valabi și în cazul alunelor de pădure, însă mare atenție. Ele trebuie consumate crute, și nicidecum prăjite.

”Consumate crude, sunt o sursă excelenţă de acizi graşi Omega 3, care ajută la îmbunătăţirea funcţionarii sistemului hormonal şi a celui nervos”, a mai adăugat acesta.

Fructul care are grijă de activitatea ta neuronală

Probabil ai mai auzit până acum despre avocado. Multă lume îl folosește in diete, pentru sațietatea pe care o oferă, însă acum trebuie să știi că el este esențial și pentru o stare de bine.

”Avocado este o sursă excelentă de grăsimi sănătoase mononesaturate şi vitaminele K, B, C şi E şi ajută la normalizarea şi eficientizarea activităţii neuronale”, scrie nutriționistul.

Ciupercile sunt și ele un aliment ideal. Ele normalizează funcţionarea florei intestinale, reglează secreţia de insulină şi optimizează procesul de secreţie a serotoninei, substanţă care ne menţine fericiţi şi echilibraţi.

Ceapă, usturoi și roșii pentru o stare mai bună 

Chiar dacă nu au un miros atât de plăcut, efortul merită pentru o stare de bine și pentru un sistem imunitar bine pus la punct. Ceapa, usturoiul, prazul și roșiile sunt bogate în vitamine și îmbunătățesc funcționarea organismului din toate punctele de vedere.

”Au efect anti-inflamator şi antimicrobian, îmbunătăţind funcţionarea celulelor producătoare de serotonină la nivel intestinal şi au şi un puternic efect anti-inflamator şi anti-tumoral.

Roșiile conţin acid folic şi acid alfa-lipoic, ambele ajutând la stabilizarea metabolismului, reglarea insulinei şi elimină excesul de homocisteină, un aminoacid ce restricţionează producerea unor neurotransmiţători importanţi pentru stabilitatea emoţională”, a mai adăugat specialistul.