Alimentele pe care trebuie să le eviți neapărat. Vei avea probleme cu somnul. Cum îți afectează organimsul

de:
04 feb. 2021
Alimentele pe care trebuie să le eviți neapărat. Vei avea probleme cu somnul. Cum îți afectează organimsul
Cafea și prăjturi

Toți ne dorim un somn de calitate și o trezire cât mai rapidă dimineața, însă știm de ce alimente trebuie să ne ferim pentru a ne odihni cât mai bine? Există o serie de obiceiuri pe care mulți dintre noi le au înainte de culcare care ne pot afecta major calitatea somnului.

Lipsa somnului este într-adevăr o realitate. Multe persoane se confruntă cu această problemă, mai ales în perioadele stresante. Totuși, și alimentația are un rol major în calitatea somnului.

Există alimente care trebuie neapărat evitate înainte de culcare, dar și alimente pe care este indicat să le consumi pentru a dormi mai bine.

Alimentele care îți afectează somnul 

Dacă vrei să ai un somn de calitate trebuie să eviți neapărat aceste alimente. În topul lor se numără cafeaua, sucurile, alcoolul, dar și alimentele picante.

În cazul în care nu știai până acum, cafeaua, energizantul, sau un suc răcoritor băut fie înainte de culcare, fie după amiază, poate afecta major calitatea somnului. Efecele acestor băuturi persistă în organism mai multe ore decât te așteptai.

Și ciocolata este un inamic pentru somnul tău dacă este consumată cu cel puțin șase ore înainte de culcare. Ea conține cafeină, care rămâne în organism pânp la 12 ore, deci mare atenție.

Același lucru este valabil și în cazul alcoolului. Deși credem că un pahar de bere ne liniștește și ne adoarme, în esență, acesta ne va afecta calitatea somnului, asta pentru că el perturbă ciclul REM din timpul somnului, adică exact atunci când somnul este mai profund și mai benefic pentru corp.

Alimentele benefice pentru un somn mai bun

Acum că știm care sunt alimentele care ne perturbă somnul, trebuie să știm ce să mâncăm pentru a avea un somn mai bun. Melatonina este un ingredient de bază pentru odihnă. Ea este un hormon produs în mod natural de creier la lăsarea întunericului, numit și hormonul somnului, iar potrivit nutriționistului Shana Spence, acest hormon ajută la reglarea ritmului circadian.Dacă nu ești un adept al suplimentelor alimentare, îți poți procura singur melatonina din migdale.

Un alt ingredient benefic pentru somn este tripofanul, care ajută la stimularea producției de melatonină. Acesta poate fi procurat din iaurt, carne de curcan, sau brânză de vaci, mai spune nutriționistul.

Magneziul este și el esențial pentru un somn de calitate, iar această vitamină poate fi luată din legume sau fructe proaspete. În cazul în care nu știai, magneziul este esențial pentru sistemul tău nervos, reduce inflamațiile și poate echilibra nivelul cortizolului, hormonul stresului care poate întrerupe somnul.

Micul dejun este și el important

Pe lângă alimentele pe care le consumăm în timpul zilei, micul dejun este și el important pentru organismul nostru, deci și pentru un somn odihnitor. Încearcă să consumi dimineață alimente cât mai bogate în fibre, cum ar fi fulgii de ovăz, oăle fierte, sau pește, cum ar fi dorata.

Nutriționistul susține că un mic dejun format din ovăz cu lapte și fructe uscate/proaspete sau ouă fierte cu pâine prăjită, un prânz sau o cină formată din dorada la cuptor, este esențial pentru un somn cât mai odihnitor.

Acest lucru se datorează faptului că alimentele conțin fibre, carbohidrați complecși, minerale, dar și vitamine de care organismul tău are nevoie. De asemenea, spre deosebire de alte alimente, acestea se digeră mult mai ușor, un lucru esențial pentru organismul tău care se va odihni mai bine în timpul nopții, a precizat dr. Celine Beitchman pentru Huffington Post.