Alimentul care devine o bombă calorică și o otravă pentru organism dacă adăugați ulei! Nici nu veți ști de la ce vă este așa de rău

legume (2)
Photo by Dan Gold on Unsplash

În perioada toamnei, dar și a iernii, tot mai mulți români își pregătesc proviziile. Printre gem, muraturi sau sirop, zacusca este și ea unul dintre ele mai preferate alimente. Mare atenție însă cum o preparați, poate deveni un pericol pentru organismul vostru.

Mihaela Bilic a vorbit despre beneficiile pe care zacusca le are. Este unul dintre cele mai îndrăgite mâncăruri, se prepară foarte simplu, iar legumele din compoziție ne ajută să ne bucurăm de fitonutrienții vegetali.

De asemenea, potrivit nutriționistului, sucul de roșii ne ajută la absorbția de fier din legume, iar preparatul poate fi depozitat destul de mult timp fără să se strice.

”Dacă ar trebui să ne alegem un produs care să devină brand de țară, zacusca ar fi aceea🤩 Pe cat de banală ar părea o mâncare de legume coapte și tocate, nu cred să existe 2 rețete la fel, nici ca ingrediente, nici ca gust.
Nu știu dacă am avut vreo contribuție, însă zacusca de la mama nu dă nici arsuri și nici ulei în exces nu are😛 Nu uitați că zacusca nu e un aliment de bază, ci un aperitiv pentru plăcerea gustului😋
✅Plus-uri:
-o mâncare de legume ce poate fi consumată toată iarna, cu beneficiile fitonutrienților vegetali
-legumele sunt coapte în prealabil și apoi fierte- până și ceapa poate fi înăbușită
-sucul de roșii crește absorbția fierului din legume
-borcanele sunt sterilizate prin fierbere și pot fi păstrate mult timp în cămară”, scrie Mihaela Bilic pe pagina de instagram.

Zacusca poate deveni un pericol

Mare atenție însă la modul în care preparați zacusca. Dacă vreți să vă bucurați de un preparat sănătos și delicios trebuie să fiți atenți la o serie de aspecte. Potrivit nutriționistului, zacusca devine ”o bombă calorică” atunci când conține ulei în exces.

Ceapa prăjită este și ea un pericol atunci când se regăsește în zacuscă, așa că puteți opta pentru o ceapă fiartă. Nu va exista o diferență foarte mare la gust, iar preparatul vostru va fi mult mai sănătos.

Nutriționistul ne învață și cum să consumăm corect zacusca. Pentru o siluetă perfectă, 5 lingurițe de zacuscă sunt mai mult decât suficiente.

”‼️Minus-uri:
-poate deveni o bombă calorică dacă este “fiartă” în ulei
-greu de digerat dacă ceapa este prăjită/ bine rumenită, în loc să fie fiartă înăbușit.
🆗Porția corectă: 4-5 lingurițe, cat să acopere suprafața unei felii de pâine, sau folosită ca “sos” pentru bastonașe de legume (țelină, morcov etc). În cazul în care țineți dietă fără carbohidrați, mâncați zacuscă pe felii de ardei gras sau de castravete”, a mai adăugat ea.

Revista Presei