Atenție! Este mai bună ciocolata caldă sau cea solidă? Mihaela Bilic spune ce efecte au acestea în organism

Paleo-Keto-Hot-Chocolate-by-Gnom-Gnom-3

Ciocolata caldă este un adevărat deliciu. Consumată mai ales iarna, dar și în orice altă perioadă a anului, dimineața, această băutură este extrem de bogată în calorii.

Totuși, medicii o recomandă pentru efectele pe care le are asupra organismului. Nutriționistul Mihaela Bilic susține că este mai bine să bem o ciocolată caldă decât să mâncăm o ciocolată.

Care sunt beneficiile ciocolatei calde?

„Aș spune că nu e nimic nou în asta, dacă ținem cont că la origini ciocolata se consuma doar sub formă lichidă, iar ritualul de preparare era extrem de complex și presupunea râșnirea și fierberea boabelor de cacao. Tot la origini ciocolata era considerată un tonic cu proprietăți revigorante și energizante și, asemănător cafelei, avea gust amar.

Abia după ce a traversat oceanul și a ajuns în Spania rețeta ciocolatei a fost îmbunătățită/îndulcită, băutura rezultată prin adaosul de zahăr cucerind rapid toată Europa. Nu știu dacă meritul transformării ei într-un produs solid (tableta de ciocolată) revine Franței sau Elveției, cert este că ciocolata este în prezent produsul premium la categoria dulciuri”, explică nutriționistul.

Ciocolata caldă ne dă o stare de bine datorită nutrienților conținuți

„Dacă la capitolul plăcerea gustului supremația ei este incontestabilă și la capitolul nutrienți are o mulțime de elemente valoroase în structură, cu condiția să fie o ciocolată de calitate, cu procent mare de cacao. Cât despre calorii, nu merită numărate, atât timp cât porția corectă e de 2-3 bucățele.

Important este să știm că ciocolata e un aliment cu densitate calorică mare (calorii multe concentrate într-un volum mic), dar așa sunt și oleaginoasele (nuci, alune, semințe), brânzeturile, mezelurile etc. Consumul de ciocolată are beneficii reale pentru sănătate, spre deosebire de zahăr care conține doar calorii goale”, arată dr. Mihaela Bilic.

Varianta din comerț e o bombă calorică

Bilic precizează cum ar trebui să procedăm pentru a evita varianta din comerț, care este foarte dăunătoare.

„Iar dacă vorbim de densitate calorică mare, care credeți că e metoda practică prin care o putem diminua? Ei bine, ați ghicit: diluând-o cu apă! Din câteva bucățele de ciocolată, pe care există riscul să le înghițim nemestecate, putem obține o ceașcă de lichid cald cu gust de ciocolată pe care să o savurăm pe îndelete timp de câteva minute.

Ne întoarcem astfel la un ritual care să necesite o mică pauză, un loc special pentru servire (nu o bei în mers) și un timp mai îndelungat de degustare (fiind fierbinte ești obligat să o sorbi cu înghițituri mici, altfel te-ai ars). Ca variante de rețetă în loc de apă poate fi diluată cu lapte, pentru că și laptele înseamnă 87% apă.”, conchide nutriționistul.

Revista Presei