Cât de sănătoasă este varza și cum poate fi folosită: beneficii și contraindicații 

de: Ana Toma
18 mart. 2021
Cât de sănătoasă este varza și cum poate fi folosită: beneficii și contraindicații 
Varza

Varza albă este un adevărat remediu pentru organism. Ea ne oferă nenumărate beneficii, în special atunci când este consumată în stare crudă. De asemenea, spre deosebire de alte legume, varza albă nu își pierde calitățile nutritive nici atunci când este fiarăt. 

În cazul în care nu știai până acum, în general, în lume există 400 de soiuri de varză. Nu contează culoarea, căci toate soiurile au aceleași beneficii pentru organismul nostru, însă cea mai accesibilă este varza albă. O găsim în magazine, la aprozare și este și ieftină. 

Beneficii varză albă

Varza albă poate fi preparată în mai multe moduri. De la salate până la ciorbe sau fel principal de mâncare, oricum ar fi, ne bucurăm din plin de toate beneficiile ei. Ce trebuie să știi însă despre varză este că ea este extrem de bogată în fitonutrienți, vitamine precum vitamina A, K și C, dar și antioxidanți naturali care ne pot proteja în fața radicalilor liberi. 

Varza albă este și bogată în fibre, motiv pentru care, previne apariția constipației și te ajută să ai și un tranzit intestinal sănătos. De asemenea, sucul de varză este indicat și în cazul ulcerului. El are proprietăți alcaline și poate ajuta la reducerea inflamației mucoase stomacale.

Varza albă conține și acid folic, deci este recomandată femeilor însărcinate, care au nevoie de acest compus pentru sănătatea noului-născut. 

Cum poți folosi varza albă

Am aflat ce beneficii interne are, însă o putem folosi și extern atunci când este cazul. Femeile însărcinate pot folosi frunzele de varză atunci când se confruntă cu dureri de sâni de la alăptare. Frunzele de varză se înmoaie în apă călduță și se aplică pe sâni.

Cum acționează? Ei bine, ele au efecte antiinflamatorii și eliberează substanțe care pot ameliora senzația de durere. Frunzele de varză pot fi folosite și în cazul articulațiilor dureroase, aplicate în același mod. 

Și pielea ta va fi mai luminoasă dacă alegi să consumi varză în fiecare zi. Ea este boagtă în antioxidanți și ne protejează de razele ultraviolete. 

Contraindicații pentru varză

Varza albă este foarte bogată în vitamina C, asta înseamnă că dacă o consumi zilnic, sistemul tău imunitar va fi în siguranță, iar tu vei rămâne ferit de răceli. De asemenea, la fel ca și morcovii, varza conține betacaroten, ingredientul care are grijă de vederea ta. 

Dacă duci o luptă cu kilogramele în plus, varza este cea mai bună soluție. Este săracă în calorii, iar multe persoane consumă supă de varză. Chiar dacă nu are un gust prea bun, este sățioasă și îți va fi de mare ajutor. 

Există și o serie de contraindicații. Persoanele care suferă de probleme cu glanda tiroidă trebuie să evite consumul de varză. Ea poate interfera cu nivelul de iod din organism, agravând astfel boala.