Câtă cafea ai voie să bei într-o zi, conform cercetătorilor! Această cantitate este optimă pentru sănătate, surplusul îți poate crea probleme grave în timp

cafea (1)

Cafeaua joacă un rol important pentru multe persoane și este principala sursă de energie. Mulți oamenii își încep ziua cu o cafea și apreciază gustul ei, pentru că îți oferă o dispoziție bună și o dorință de a lucra mai mult.

Specialiștii spun că este bine să bem cafea pentru că aduce multe beneficii, dar nu trebuie să exagerăm cu ea, deoarece consumul excesiv ne poate dăuna serios. Medicii au ajuns la o concluzie și ne povestesc câtă cafea trebuie să consume un om într-o zi ca organismul lui să aibă doar de câștigat.

Unii oamenii nu își văd viața fără măcar o ceașcă de cafea într-o zi și pentru ei este principala sursă de energie, care le aduce dispoziție bună și o mai mare atenție în cea ce fac. Din acest motiv, specialiștii vin cu informații exacte despre cantitatea recomandată de cafea într-o zi pentru un om.

Medicii spun că este bine să bem cafea pentru proprietățile pozitive pe care le aduce organismului uman. Spre exemplu, consumul cafelei poate stimul sistemul nervos central și scade prezența bolilor cardio-vasculare.

Mai mult, medicii au studiat că băutura de cafea poate limita riscul de a face Alzheimer și reduce cu 60% riscul de a face Parkinson. Mai este cunoscut faptul că după ce bei o ceașcă de cafea ești plin de energie și atent la mai multe detalii. În așa fel, cafea este o rutină pentru mulți oamenii, mai ales că scade somnolența.

Câtă cafea trebuie să bei într-o zi ?

Astfel, specialiștii recomandă că pentru un om matur este suficient 400 de mg de cafea pe parcursul unei zile și nu trebuie să depășească această cantitate. În așa fel, dacă nu trecem peste 400 mg ne vom bucura de efecte pozitive ale cafelei pentru organismul nostru. Consumul cafelei ne va oferi o concentrare mai bună și vom fi pregătiți să trecem peste toate greutățile vieții.

În cazul în care am depășit această normă făcută de specialiști, ne vom trezi cu mai multe efecte negative. Spre exemplu, excesul de cafea poate aduce stări de nervozitate, tahicardie, anxietate și tulburări ale somnului. Oamenii de știință au făcut niște cercetării și au ajuns la ideea că oamenii care depășesc 400 mg de cafea dorm mai rău și suferă de insomnie. Din acest motiv, este important să bem cafea, dar să nu exageră cu cantitatea ei.

Revista Presei