Nu mai prepara cafeaua în acest fel! Poți avea probleme grave de sănătate. Cum prepari cea mai sănătoasă cafea

cafea (1)

Cafeaua de dimineață este nelipsită din rutina zilnică a multor români. Fie că o consumăm preparată la ibric, espressor sau în alte modalități, ea ne oferă toată energia necesară pentru îngreaga zi. Mare atenție însă, nu orice mod de preparare este și sănătos.

Încă din cele mai vechi timpuri ne-am obișnuit să preparăm cafeaua la ibric, însă știm cât de periculos este acest lucru? În cazul în care nu știai, din cauza zațului, cafeaua preparată la ibric îți poate crește colesterolul. Astfel, cea mai sănătoasă alegere, rămâne prepararea acesteia la espressor sau filtru.

“Espressoul are o aromă foarte puternică, dar, contrar concepţiilor populare, nu are o cantitate mai mare de cofeină decât cea preparată la filtru, pentru că este preparată la abur”, explică nutriţionistul Eduard Adamescu, de la Cabinetul de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice.

Cafeaua care îngrașă 

De asemenea, puțini știu că nu orice tip de cafea îți menține silueta perfectă. Cafeaua neagră sau cu puţin lapte degresat, într-adevăr, nu are aproape nicio calorie și este de partea siluetei tale.

Capuccino, ciocolata caldă sau latte-machiato, pe de altă parte, ajung și la 500 de calorii, adică un sfert din necesarul zilnic al adulţilor. Cu alte cuvinte, o astfel de băutură poate “înlocui” chiar o masă importantă a zilei precum micul dejun sau cina.

În cazul în care mai adaugi și frișcă sau zahăr, cafeaua ta se va transforma într-o adeărată bombă calorică, care va duce la creșterea colesterolului în sânge și, totodată, la acumularea de kilograme în plus, fără a-ți da seama de unde vin ele.

Specialiștii ne recomandă în același timp să nu optăm pentru cafeaua la plic. Deși se prepară repede și pare o soluție ingenioasă, aceasta este încărcată cu E-uri și zahăr, care dăunează organismului nostru.

Revista Presei