Cele cinci alimente care îți dau energie. Nu îngrașă și sunt o adevărată sursă de vitamine

de: Ana Toma
10 feb. 2021
Cele cinci alimente care îți dau energie. Nu îngrașă și sunt o adevărată sursă de vitamine
Sursă Foto: Mellody Farm

Dacă nu ești un adept al suplimentelor alimentare sau al energizantelor, trebuie să adaugi neapărat aceste alimente în rutina ta zilnică. Ele îți pot oferi toată energia de care ai nevoie întreaga zi atunci când sunt consumate regulat.

Nu tot timpul suplimentele alimentare sunt necesare. Dacă alegi să ai un stil de viață sănătos, corpul tău va avea energia necesară pentru desfășurarea tuturor activităților zilnice.

Cele cinci alimente care te energizează 

Dacă te confrunți cu stres, oboseală și trebuie să rezolvi mai multe lucruri într-o singură zi, bazează-te pe aceste cinci alimente. Sunt bogate în vitamine și îți dau toată energia de care ai nevoie.

Afinele sunt primele pe listă, dat fiind conținutul lor bogat în antioxidanți. De asemenea, ele conțin și fibre, dar vitaminele B1, C și P, care ajută la menținera unei stări de bine.

Chiar dacă sunt niște fructe mici, cantitatea nu e un criteriu. Ele pot trata afecțiuni oculare, boli cardiovasculare, varice, dar și infecții urinare. Dacă ai un stil de viață agitat, le poți adăuga în suc, le poți consuma ca gustare, sau le poți adăuga într-o simplă salată.

Mierea, un aliat de încredere

Mierea este și ea un aliment care îți poate asigura necesarul de energie întreaga zi. O singură lingură de miere are grijă de starea ta de spirit și de asemenea, poate funcționa la fel ca un energizant.

Pe lângă asta, mierea te și protejează de boli, crește rezistența dar și performanța organismului tău.

Migdalele sunt un alt aliment minune de care ai nevoie pentru a avea energie. Ele sunt bogate în proteine și sunt o gustare perfectă atunci când resimți senzația de oboseală, sau când ți-e foame. Ele sunt un bun ajutor și pentru digestie, datorită conținutul bogat de fibre.

Dacă tot suntem la capitolul semințe, și cele de dovleac sunt aliatul de care ai nevoie. Ele îți oferă senzația de sațietate și sunt bogate în fibre, proteine, grăsimi sănătoase.

De asemenea, ele sunt foarte bine cunoscute pentru faptul că pot elimina stresul și de asemenea, protejează corpul de afecțiunile cardiovasculare. De preferat este să fie consumate în stare crudă, în salate, sau simple.

Nu uita de ouă 

Ouăle îți asigură și ele necesarul de energie pentru întreaga zi. Ele sunt indicate la micul dejun, deoarece sunt hrănitoare. Ele sunt bogate în proteine, și vitamina B, care îți asigură necesarul zilnic de nergie.

De asemenea, ele mențin senzația de sațietate, așa că să nu te mire dacă după o omletă delicioasă nu vei mai simți nevoia să mănânci ceva câteva ore bune.

Starea de bine începe de dimineața, așa că nu uita să o începi cu o omletă delicioasă, sau cu două ouă fierte. Vei vedea rezultatul pe parcursul zilei. Nu uita nici de celalate alimente. Fiecare are rolul lui important în organismul tău.