Fructul care conține cel mai mult zahăr! Dacă țineți dietă, evitați-l!

fructe

Toți medicii ne recomandă să consumăm zilnic fructe și legume, însă trebuie păstrat un echilibru chiar și când vine vorba despre acestea. Fructele conțin fructoză și glucoză, iar în funcție de cantitatea acestora trebuie reglată și cantitatea ingerată pe zi.

Fructoza este un zahar simplu care, dar care dacă este consumat în exces poate avea efecte negative asupra sănătăţii: creşterea glicemiei, obezitate, disfuncţii renale şi cardiovasculare.

Un studiu american, prezentat de Adevărul a demonstrat că cei care consumă mai mult de 74 de grame de fructoză pe zi prezintă un risc cu 87 % mai mare de a suferi de hipertensiune arterială.

Cele trei fructe de evitat în diete

Fructele cu conțin cea mai mare cantitate de fructoză, deci zahăr sunt curmalele, bananele și strugurii.

Curmalele sunt bogate în principii nutritive, dar şi în glucide (73,51 g/100 g fruct). Trei curmale oferă circa 18 g fructoză şi 21 g glucoză. Au aport caloric mare (287 kcal/100 g), fiind recomandate sportivilor, pesoanelor active, copiilor. Oferă şi vitamine (B2, B3, B5 şi B6), săruri minerale de potasiu şi calciu, crom, fibre.

Bananele sunt fructe cu aport caloric mare (90 kcal/100 g), foarte bogate în potasiu (în cantităţi care pot acoperi necesarul zilnic). Sunt hrănitoare şi uşor de digerat. Reprezintă o sursă excelentă de carbohidraţi, fosfor, calciu, fier, vitaminele A, B şi C. La 100 g fruct, conţinutul de glucide este de 23,43 g. O banană de dimensiuni medii oferă 8,3 g fructoză şi 8,1 g glucoză.

Strugurii sunt buni și zemoşi dar şi bogaţi în calorii (72 kcal/100 g), strugurii oferă, pe lângă mulţimea de substanţe nutritive, şi cantităţi serioase de glucide. Astfel, un ciorchine cu circa 20 de boabe are 7,7 g fructoză şi 7,5 g glucoză. Este fructul tonusului prin excelenţă, activează tranzitul intestinal, e sursă de vitamine şi de polifenoli – dar, dacă vrei să-ţi menţii silueta, consumă-i doar în cantităţi mici.

Revista Presei