Introdu aceste alimente importante în dieta zilnică. Conțin șase vitamine și minerale. Acesta este secretul pentru un creier sănătos

09 nov. 2020
Introdu aceste alimente importante în dieta zilnică. Conțin șase vitamine și minerale. Acesta este secretul pentru un creier sănătos
Photo by Paweł Czerwiński on Unsplash

Sănătatea creierului este vitală pentru buna funcționare a întregului organism. Din fericire, sănătatea creierului poate fi menținută relativ ușor, prin introducerea în dietă a câtorva alimente

Sănătatea creierului poate fi menținută ușor dacă organismul este laimentat constant cu următoarele șase vitamine și minerale:

Vitamina C

Vitamina C este recunoscută pentru efectele sale de întărire a sistemului imunitar, însă aceasta este vitală și pentru sănătatea creierului, putând preveni declinul cognitiv.

Mai multe studii au demonstrat că, dacă vitamina C este înlăturată din roganism, unii receptori din creier își pot înceta activitatea.

Consumă astfel regulat fructe și legume, pentru a te asigura că oferi organismului necesarul de vitamina C.

Vitamina B1 (Tiamina)

Extrem de comun printre alcoolici, deficitul de tiamină poate afecta puternic creierul. Ba mai mult, studiile demonstrează că tiamina poate îmbunătăți funționarea creierului la pacienții cu Alzheimer.

Pentru a-ți asigura necesarul de tiamină, poți consuma alge de mare, fasole, nuci și semințe. Nu uita însă că alcoolul împiedică absorbția acestui nutrient important.

Omega 3

Acizii grași Omega 3 protejează nervii, ajutând la constituirea conexiunilor neuronale adecvate, fiind astfel extrem de importanți pentru sănătatea creierului.

Peștele gras este cea mai importantă sursă de Omega 3, însă acești acizi pot fi luați și din surse vegetale precum semințele de chia, in, ulei de muștar sau alge marine.

Calciu 

Este larg cunoscută importanța calciului pentru oase, însă acesta este de asemenea important și pentru buna funcționare a creierului și asta deoarece acesta ajută la transferul de semnale care ajung la creier prin celule.

Zinc

Consumul de zinc îmbunătățește memoria și ajută la ținerea sub control a crizelor de epilepsie. Zincul se găsește în cantități mari în semințe și nuci. Doza zilnică recomandată este de 15 miligrame.

Magneziu

Nu în ultimul rând, un studiu pe animale a descoperit că suplimentele de magneziu duc la reversibilitatea îmbătrânirii creierului și îmbunătățesc memoria pe termen lung. De asemenea, magneziul s-a dovedit că reduce și stările de depresie și anxietate. Migdalele, spanacul, semințele de dovleac, caju și nucile braziliene sunt cele mai bune surse de magneziu.