Nu mai consuma aceste fructe când arată așa! Te poți îngrășa foarte mult. Nutriționiștii atenționează

fructe

În perioada verii fructele și legumele sunt la mare căutare, deoarece oferă toți nutrienții necesari și ne scapă și de pofta de dulce de care simțim nevoia de cele mai multe ori. Totuși, este foarte important să alegem fructele pe care le mâncăm, mai ales atunci când încercăm să slăbim.

Nutriționistul Mihaela Bilic atenționează cu privire la modul în care consumăm fructele. Potrivit acesteia, fructele sunt foarte diferite între ele, iar felul în care se coc nu este unul întâmplător.

”Felul în care fructele se coc nu este un proces întâmplător, ci unul programat genetic, în urma căruia se sintetizează toți nutrienti valoroși din fructe. Doar că nu toate fructele sunt la fel😳 În funcție de mecanismul de maturare, există 2 mari categorii:

#🍎🍐🍑🍌🥝🍅🥑 sunt fructe climacterice, care se coc și după ce au fost culese; ele au capacitatea de a sintetiza etilen, un gaz responsabil de modificările de culoare, textură și gust. Aceste fructe posedă un mecanism de auto-coacere, deci nu contează dacă sunt culese verzi, în câteva zile vor fi perfecte pentru consum, chiar dacă au stat la noi în cămară🤓
#🍒🍓🍋🍊🍍🍉🥒 sunt fructe non-climacterice, care trebuie culese doar în momentul în care au atins un grad complet de maturare; ele nu mai pot evolua, nu au autonomie de coacere, iar păstrarea nu duce decât la deteriorarea lor😳”, scrie Mihaela Bilic.

Fructele mai coapte îngrașă

Astfel, potrivit nutriționistului, în momentul în care dorim să scăpăm de câteva kilograme în plus și totuși să ne bucurăm de niște fructe proaspete, trebuie să optăm pentru cele care nu sunt coapte complet.

”Dacă vă plac cireșele sau căpșunile bine coapte, așteptați câteva zile în plus înainte de a le culege(sau cumpărați-le deja bine coapte). Ananasul, castraveții, zmeura, pepenele, mandarinele, lămâile și portocalele nu se mai coc ulterior culesului, chiar dacă le ținem la căldură și la soare🙁 

Cât despre banane, roșii, caise, piersici, prune, mere și pere le puteți culege/cumpăra mai verzi, fiecare zi de păstrare le ajută să fie și mai bine coapte, mai dulci și mai hrănitoare😋

Acum mai rămâne doar să hotărâți care vă sunt preferințele personale, pentru că unora le plac fructele bine coapte, moi și zemoase, iar alții le vor mai verzi, acrișoare și ferme. Nu că aș vrea să vă influențez, dar cu cat sunt mai coapte cu atât au mai mult zahăr…deci îngrașă mai tare😱😂😂”, mai scrie Mihaela Bilic..

Revista Presei