Nu mai prepara popcornul în acest fel! Toți facem aceași greșeală. E un inamic pentru sănătatea noastră

perfect-popcorn-vertical-b-1800-768×539

Popcornul e delicios. Poate fi consumat în fața unui film, în timpul muncii și de ce nu, atunci când simți nevoia de o gustare săracă în calorii. Marea atenție însă cum îl preparați, în caz contrar, vă puteți trezi cu kilograme în plus și cu o stare de sănătate nu foarte bună.

Dacă înainte preparam popcornul clasic, la tigaie, sau în oală, acum, odată cu varianta pentru microunde, totul e mai simplu și ni se pare chiar și mai delicios, însă ce impact are asupra organismului nostru?

Trebuie să înțelegi că raportul nutritiv al popcornului la microunde e cu totul altul față de boabele de porumb expandate. Acest lucru se întâmplă deoarece el include sare, zahăr, potențatori de aromă, unele dintre cele mai toxice substanțe chimice adăugate în alimentele pre-ambalate.

De asemenea, un alt produs periculos pentru organismul nostru este diacetilul, care conferă produsului aroma de unt și a fost asociat în unele cazuri cu apariția unor afecțiuni pulmonare în rândul consumatorilor fervenți.

Popcornul la microunde, un adevărat pericol

Specialiștii avertizează în legătură cu o altă problemă majoră legată de vaporii degajați atunci când pregătești popcorn la microunde. În cazul în care nu știai, este estimat că inhalarea substanțelor chimice poate cauza insuficiențe respiratorii serioase consumatorilor cu sensibilități la nivelul aparatului respirator.

Cu toate acestea, studiile cu privire la această problemă nu au fost definitivate și nu există concluzii clare cu privire la efectele nocive reale ale vaporilor eliberați de pungile de popcorn.

Un alt lucru pe care trebuie să îl știi este că atunci când sunt consumate în cantități mai mari decât cele recomandate de nutriționiști, condimentate cu sare în exces, floricelele de porumb pot produce balonare.

Acest lucru se întâmplă în condițiile în care popcornul este un aliment procesat sau preparat cu sare. Astfel, el poate încetini tranzitul intestinal și poate provoca disconfort la nivelul stomacului. De aceea, este foarte important cât consumi, dar mai ales cum prepari această gustare.

Revista Presei