Renault Megane primește un discret facelift pentru 2020

Megane pare o berlină cu hayon lipsită de succes, ce aduce în discuție numai aspectul vizual, în timp ce Volkswagen Golf și Ford Focus se bucură de popularitate. Francezii speră că, la 4 ani de la lansare, un subtil facelift va readuce berlina în centrul atenției.

Din punct de vedere cosmetic, această actualizare este greu de observat, însă schimbările se remarcă la nivelul trenurilor de rulare, la nivelul sistemului de infotainment, și la nivelul instrumentarului de bord – mai multă putere pentru modelul RS, un nou sistem de infotainment, cadrane noi pentru instrumentar, și opțiunea unui tren de rulare plug-in hybrid.

Să găsim schimbarea de înfățișare

Bine, proiectoarele de ceață au fost schimbate – acum au altă formă, și nu mai au lumini pentru rularea pe timpul zilei. Farurile în formă de „C” sunt puțin mai ascuțite, iar grila de crom are un model nou.

A fost lansat și un pachet RS Line, pentru a înlocui vechiul GT Line. Noul pachet pune la dispoziție un aspect mai apropiat de modelul RS, fiind atractiv pentru cei ce își doresc aspectul mașinii de performanță, dar care își doresc în același timp un motor diesel economic.

În habitaclu, touchscreen-ul, ce înainte avea rame foarte mari – acum are un display mult mai bun, de 9,3 inch, ce a fost întâlnit pentru prima dată pe noul Clio. Acesta este amplasat deasupra panoului de control al climei, făcând bordul să arate mai modern, demn de anul 2020.

Un nou ecran de 10,3 inch pentru instrumentarul de bord își va face apariția. Însă nu se știe când, și ce modele vor avea parte de această îmbunătățire – probabil că acest nou instrumentar va fi păstrat pentru variantele de echipare mai scumpe.

Cum va fi nouă variantă plug-in hybrid?

Va avea același sistem ce se regăsește pe noul Captur, fiind foarte similar cu cel de pe Clio hybrid, însă cu o baterie mai mare. Asta înseamnă că vom întâlni și noua transmisie, inspirată de mașinile din Formula 1, și cele două motoare electrice, precum și motorul de 1,6 litri pe benzină, și o baterie de 9,8 kWh.

Renault susține că mașina va avea o autonomie pur electrică de peste 60 km cu o încărcare completă, dacă vă veți încadra în limitele orașelor. Dacă veți merge la drum lung, autonomia electrică va scădea la aproximativ 50 km – număr ce este conform cu performanțele competitorilor. Viteza maximă în mod electric este de 135 km/h.

Puterea totală a mașinii este de 158 CP, însă nu au fost dezvăluite detaliile despre performanță și consum. Veți avea la dispoziție trenul de rulare hibrid numai dacă veți alege varianta break Sports Tourer a lui Megane, însă vor veni și modelele berline cu acest tren de rulare. Ne întrebăm dacă acest fapt survine în urma reducerii spațiului din portbagaj datorită bateriilor.

Cu privire la rivali, Megane țintește poziția de piață dintre Kia Ceed PHEV și Volkswagen Golf GTE.

Cum rămâne cu RS?
Înainte, RS avea 276 CP, în timp ce versiunile Trophy și Trophy-R beneficiau de 20 CP în plus, având 296 CP în total.
Acum, vorbim despre aceeași putere de 296 CP pentru toate variantele, însă Trophy și Trophy-R vor avea parte de suspensii speciale și de tunări ale șasiului.

Sună bine. Când o să pot cumpăra un Megane?

Gama actualizată va fi vândută începând din vară.

Loading...

Revista Presei