Review. Ford EcoSport: cât consumă în realitate. Merită sau nu să cumperi acest mini SUV

Când am intrat în reprezentanța Ford, voiam o mașină mică, similară Toyota Yaris (ceea ce avusesem anterior) și care să consume puțin. Am plecat semnând un contract pentru noul Ford EcoSport, produs la Craiova și care este mult mai mare decât îmi doream eu la momentul respectiv.

Și totuși am cumpărat-o. În decizia mea de cumpărare a contat foarte mult consumul. Mi s-a spus că va avea 5,5 – 6, ceea ce este foarte puțin pentru o mașină atât de grea și de mare, chiar dacă are un motor mic, turbo boost. Mi s-a spus și eu am înghițit pe nemestecate. Asta este o greșeală, pe care sper ca voi să nu o repetați.

Ca să nu fiți dezamăgiți sau șocați, o să vă spun de la bun început că nu veți obține acest consum decât sporadic. Primii 5000 de kilometri sunt chiar cumpliți. Eu am început cu 13 și astăzi, după vreo 15.000 km ajung într-adevăr la 6, dar în condiții perfecte de drum, mergând cu 90 km pe oră, ceea ce se întâmplă extrem de rar. Mai ales în România. Altfel, mașina este foarte confortabilă, merge lin, are toate îmbunătățirile, se conduce ușor (eu am optat pentru cutie automată), dar per ansablu consumă mult. Trebuie de asemenea să subliniez că mașina este pe benzină. Am înțeles că cele pe motorină sunt mai puțin gurmande, dar se strică mai repede, deci trebuie o investiție mai mare în piese. Cumva toate se compensează.

Cât costă în realitate noul Ford Ecosport

Comparativ cu micuța mea Toyota Yaris, noul Ford EcoSport consumă dublu. Dacă vă gândiți la o mașină de oraș, cu care să vă mișcați repede și pe care să o puteți parca ușor și care să consume puțin, atunci nu vă luați Ford EcoSport. Dacă țineți la confort și securitate, mașina este foarte bună.  Cât despre preț, în reclame pare ieftină, dar când începeți să adăugați opțiuni pe ea veți vedea cât de repede ajunge la 20.000 de euro, cu reduceri cu tot. Deci povestea cu 13.000 de euro este doar în reclame. Sau mi-am luat eu o foarte mare țeapă, dar fiind jurnalistă mă îndoiesc. Cam acesta este prețul. Adică mare.

Ceea ce vă sfătuiesc eu este să vă gândiți în primul rând ce vă doriți de la o mașină. Să fiți convinși de asta, să citiți cât mai multe review-uri sincere, și nu neapărat extrem de tehnice și abia apoi să mergeți să vorbiți cu un dealer pentru că ei vor să-și vândă marfa și vă vor aburi foarte mult. La final s-ar putea să nu fiți fericiți cu alegerea făcută. Eu după ce inițial am fost extrem de supărată pentru că mi-am cumpărat Ford EcoSport, astăzi pot spune că sunt mulțumită. Îmi place mașina, mă simt bine în ea, dar încă am resentimente față de agentul de vânzări și Ford în general, pentru că se laudă cu un consum mic, care până la urmă în viața reală nu se confirmă. Faptul că mi-au fost înșelate așteptările m-a făcut mult timp să fiu dezamăgită de mașină.

Dacă ar fi să dau timpul înapoi, nu mi-aș mai lua Ford EcoSport, chiar dacă acum îmi place. Până la urmă nu este ceea ce-mi doream cu adevărat, o mașină pe care să o pot parca ușor, cu tot confortul și consum mic.

Loading...

Te-ar putea interesa și: