Ai avut un atac de panică? Învață să te ferești. Care sunt primele simptome

de: Ana Toma
18 iun. 2020
Ai avut un atac de panică? Învață să te ferești. Care sunt primele simptome

Atacul de panică este un episod brusc din viața unei persoane, caracterizat prin teamă, neliniște și anxietate. Puțini știu însă când are loc atacul de panică sau dacă s-au confruntat vreodată cu un astfel de eveniment neplăcut.

În momentul în care începe un atac de panica, se crează impresia de pierdere a controlului, iar cheia declanșării acestui episod brusc îl reprezintă de cele mai multe ori o situație stresantă.

Importnat de știut este faptul că atacul de panică se poate produce în orice moment. Fie că ești la volan, la magazin, sau în cadrul unei întâlniri. Chiar dacă elementul declanșator nu este prezent, există anumiți stimuli care reacționează.

De asemenea, după orice atac de panică, o persoană se simte extrem de epuizată.

Cum recunoști atacul de panică

Atacul de panică se manifestă diferit la fiecare persoană în parte, însă există anumite caracteristici comune de care trebuie să ținem cont. Printre acestea se pot enumera:

  • tremurul
  • transpirația excesivă
  • teama de pericol
  • palpitații
  • frisoane
  • crampe abdominale
  • senzația de amețeală sau de leșin
  • senzația de ”furnicături” ale membrelor.

Cum stopezi atacul de panică

În general, un atac de panică se manifestă între 5-20 de minute. Dacă ai avut deja o astfel de experiență, primul lucru pe care trebuie să îl faci este să conștientizezi elementul declanșator. Odată ce l-ai descoperit, poți începe să-ți revizuiești percepția și îl poți face să dispară.

În cazul în care o altă persoană cade victima unui atac de panică, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să o calmezi. Este nevoie de o conversație calmă, iar cel mai important lucru este ca persoana în cauză să nu rămână singură. Sprijinul este cel mai important într-o astfel de situație.