Ai probleme cu ficatul? Ai putea avea deficit de seleniu. Care sunt simptomele și ce boli grave poate cauza

de: Ana Toma
24 mart. 2021
Ai probleme cu ficatul? Ai putea avea deficit de seleniu. Care sunt simptomele și ce boli grave poate cauza
Vitamine

Seleniul este un mineral esențial pentru organismul tău. Chiar dacă nu ai auzit prea multe despre el, importanța lui este la fel de mare precum cea a magneziului, calciului sau zincului, iar lipsa sa poate genera probleme mari pentru organismul tău.

Despre seleniu trebuie să știi că este important atât pentru funcția cognitivă, cât și pentru sistemul său imunitar. De asemenea, puțini știu că deficitul de seleniu poate duce la infertilitate atât în cazul femeilor cât și a bărbaților.

Conform cercetătorilor americani, seleniul contribuie și la metabolism și te protejează împotriva stresului oxidativ, dar și a infecțiilor. Există mai multe simptome ale deficitului de seleiu, însă totul depinde de cantitatea pe care organismul tău o mai deține.

Simptomele deficitului de seleniu

Slăbiciunea musculară este unul dintre cele mai des întâlnite simptome ale deficitului de seleniu. El este urmat de senzația de oboseală cronică. În cazul copiilor, deficiența de seleniu se poate manifesta prin dereglări de creșere, dar și de devoltare.

Dacă ai probleme cu ficatul, trebuie să știi că valorile prea mici ale seleniului din organism ar putea fi de vină. Un studiu a demonstrat legătura dintre deficiența de seleniu și formele severe și moderate de ciroză.

Un alt simptom al lipsei de seleniu este infertilitatea, care se manifestă atât în rândul femeilor cât și al bărbaților. De asemenea, creșterea colesterolului este și ea un semn.

Persoanele care suferă de deficit de selniu s-ar putea confrunta și cu infecții recurente. Cu alte cuvinte, scapă de o infecție, iar la scurt timp apare alta, iar totul se datorează sistemului imunitar slăbit, pentru că, după cum am spus atnerior, imunitatea slăbită este un alt semn al caranței de seleniu.

Alimentele bogate în seleniu

În cazuri grave, este nevoie de consult unui medic pentru a-ți da tratamentul necesar, însă până atunci, este bine să ai în vedere o serie de alimente bogate în seleniu. Ele îți vor proteja organismul și te vor ajuta să ai o dietă echilibrată.

Semințele de floarea soarelui conțin acest mineral, așa că poate ar trebui să le consumi mai des. Același lucru este valabil și pentru pește, precum ton, somon sau sardine, dar și pentru fructele de mare.

Carnea de vită, de curcan și de miel este și ea bogată în seleniu, însă mare atenție cum o preparați. Este recomandată să fie consumată în cât mai puțin ulei, pentru a ne face bine. Ouăle, ciupercile și cerealele sunt și ele o alegere foarte bună.

Ceapa este și ea bogată în seleniu, fiind singura legumă care conține o cantiate importantă din acest mineral.