Cele trei alimente minune care nu trebuie să-ți lipsească din dietă. Au multe vitamine și-ți fac mult bine în organism

legume

Sănătatea este cea mai importantă, iar pentru a face față provocărilor zilnice, corpul și mintea ta trebuie să fie într-o formă optimă. Pentru a-ți proteja organismul și pentru a reduce riscul malformațiilor congenitale, adaugă neapărat aceste alimente în dieta ta zilnică. Au beneficii uimitoare. 

Pentru a avea o minte și un corp sănătos, organismul tău are nevoie de Vitamina B9, care poate fi extrasă foarte ușor din mai multe alimente.

Legumele, fructele și semnințele sunt pe primul loc. Fie că e vorba de mazăre, fasole sau linte. Deși cantitatea exactă de folat din leguminoase poate varia, acestea sunt o sursă excelentă de folat. De exemplu, o cană de boabe de fasole fierte (177 grame) conține 131 mcg de acid folic, adică aproximativ 33% din valoarea zilnică recomandată.

Astfel, o cană de linte gătită (198 grame) conține 358 mcg de folat, ceea ce reprezintă 90% din valoarea zilnică recomandată. Leguminoasele sunt, de asemenea, o sursă excelentă de proteine, fibre și antioxidați, precum și micronutrienți importanți, cum ar fi potasiu, magneziu și fier.

Ouăle sunt și ele în topul alimentelor bogate în Vitamina B9 și în acid folic, iar consumul acestora este o modalitate excelentă de a crește aportul mai multor nutrienți esențiali, inclusiv folat.

În cazul în care nu știai, un signur ou mare conține 22 mcg de folat sau aproximativ 6% din necesarul zilnic recomandat. Includerea a doar câtorva porții de ouă pe săptămână este o modalitate ușoară de a crește aportul de folat.

Ouăle sunt, de asemenea, bogate în proteine, seleniu, riboflavină și vitamina B12. Mai mult decât atât, sunt bogate în luteină și zeaxantină, doi antioxidanți care pot ajuta la reducerea riscului de tulburări oculare, cum ar fi degenerescența maculară.

Leguma bogată în vitamine

Sfecla este leguma minune care trebuie să fie prezentă în dieta ta. Ea este bogată în numeroși nutrienți importanți și totodată, conține o parte din mangan, potasiu și vitamina C de care ai nevoie pe tot parcursul zilei.

Este, de asemenea, o sursă excelentă de folat, o singură ceașcă de sfelă brută (136 grame) conținând 148 mcg de folat sau aproximativ 37% din necesarul zilnic recomandat.

Un alt lucru neștiut despre sfeclă este că sucul are puterea de a scădea temporar tensiunea arterială sistolică cu 4-5 mmHg la adulții sănătoși, arată un studiu.

Revista Presei