Condimentele care nu trebuie să lipsească din bucătăria ta. Te pot ajuta într-un stil de viață sănătos

de: Ana Toma
23 feb. 2021
Condimentele care nu trebuie să lipsească din bucătăria ta. Te pot ajuta într-un stil de viață sănătos
Photo by Tijana Drndarski on Unsplash

Îți plac salatele mediteranene sau mâncărurile preparate în acest mod? Ei bine, poți aduce această savoare și în bucătăria ta. Pe lângă că mâncarea preparată acasă va avea un gust deosebit, stilul tău de viață va fi unul mult mai sănătos.

Există anumite condimente care oferă organismului nostru nutrienții de care au nevoie, însă puțină lume știe de ele. Cei de la Mind Body Green au stat de vorba cu Suzy Karadsheh, fondatoarea The Mediterranean Dish, pentru a afla ce ingrediente mediteraneene sunt recomandate pentru o dietă echilibrată, săntoasă și, evident, mediteraneană.

O dietă mediteraneană nu este scumpă 

Mare atenție însă, mediteranean nu îneamnă neapărat scump. Produsele sunt pentru orice buzunar și pentru orice persoană care vrea să adopte un stil de viață sănătos. 

”Atunci cand oamenii vorbesc cu mine despre dieta mediteraneana, imi spun ca nu stiu de unde sa inceapa. Cred ca primul pas e sa avem o camara bine aprovizionata. Ai nevoie de elementele de baza, dar asta nu inseamna ca trebuie sa cheltui enorm pentru a-ti umple camara. Incepe treptat, cu cateva ingrediente-cheie, care te vor ajuta sa pregatesti oricand o mancare delicioasa si healthy”, a mărturisit Suzy.

Uleiul de măsline nu trebuie să lipsească din bucătăria ta 

Uleiul de măsline poate fi numit ingredientul secret dintr-o dietă medeteraneană, mai ales când este presat la rece. El este esențial atât în salate, cât și atunci când este folosit în pregătirea mâncărurilor calde. 

”Uleiurile mediteraneene sunt unice, de la masline culese manual, cultivate organic si presate la rece”, spune Karadsheh.

Dacă ai bifat deja uleiul de măsline, este timpul să treci la ingredientul următor. Acum suntem în perioada iernii, însă mai este puțin până când legumele vor fi gata și la noi.

Specialista recomandă consumul de legume de sezon precum vinete, ardei roșii. Atunci când le avem însă, putem opta pentru cele congelate, însă mare atenție la sursa de la care le cumperi.

”Si acestea sunt bune, totul e sa cumperi din surse de incredere”, dezvaluie Suzy.

Fructele de mare sunt esențiale 

Un stil de viață mediteranean are la bază și fructe de mare. Este ușor de înțeles că nu putem avea acces la cele proaspete, așa că cele congelate rămân singura soluție. Fructele de mare pot fi adăugate în salate sau pot fi preparate în unt, la cuptor și nu numai.

Oricum le-ai consuma, beneficiile lor pentru organism sunt nenumărate, așa că adaugă-le în dieta ta fără nicio teamă.

”Nu m-as feri sa cumpar peste congelat/creveti; sunt de buna calitate si se congeleaza rapid, comparativ cu un peste proaspat de crescatorie care e expus la raionul de peste”, a mai spus specialista.

Adaugă ierburi și condimente

Când spui mediteranean probabil te gândești deja la acele ierburi aromate pe care orice preparat le conține. Acestea trebuie să fie prezente și în dieta ta. Fie că e vorba de orgeano, cordiandru sau chimen, fiecare are un gust unic care dă un plus de savoare oricărui aliment.

Pe lângă asta, aceste ierburi au și beneficii uimitoare pentru organismul tău. Ele sunt considerate plante vindecătoare și se asortează bine la orice preparat.

”Imi plac condimentele care au unele calitati vindecatoare si, de asemenea, potenteaza gustul mancarii. Eu folosesc sumac, coriandru, chimen, curcuma, aleppo”, a mai spus ea.

Specialista recomandă și pătrunel, oregano și busuioc, mai ales când ele pot fi procuroate proaspete. Ele ne pot ”păcăli”organismul, așa că este posibil să nu mai avem nevoie de atât de multă sare ca de obicei.

”Aceste ierburi proaspete te ajuta sa intensifici aroma mancarii si astfel sa folosesti mai putina sare”, a mai adăugat Suzy Karadsheh.