Consumă un morcov în fiecare zi. Cum te poate ajuta în dietă: beneficii și contraindicații

de: Ana Toma
26 mart. 2021
Consumă un morcov în fiecare zi. Cum te poate ajuta în dietă: beneficii și contraindicații
Bunches of colorful orange carrots with green tops held together with elastic bands. Selective focus with space for text.; Shutterstock ID 789443206; Job (TFH, TOH, RD, BNB, CWM, CM): TOH

Cred că morcovii sunt o legumă nelipsită de pe masa românilor. Îi folosim în ciorbe, salate, tocănițe și nu numai. Știm totuși cât de sănătoși sunt ei? Consumați zilnic, oferă beneficii uimitoare organismului.

Morcovul este una dintre cele mai ieftine legume de pe piață, în ciuda prețului însă, deține mai multe vitamine decât orice altă legumă și mai mult de atât, este și sățios, deci, este bine venit în dietele de slăbit.

Ce vitamine conține morcovul

Morcovul este bogat în Vitamina A, care rezultă din procesul de absorbție și transoformare a betacarotenului în timpul degestiei. El mai conține și vitamina B6, dar și B7, care este esențială pentru metabolismul grăsimilor și al proteinelor.

Această legumă minune mai conține și vitamina K, despre care trebuie să știi că are un rol important în procesul de coagulare al sângelui, așa că riscul de boli cardiace, ar putea fi mai mic dacă ai consuma un morcov în fiecare zi.

Morcovul este de asemenea bogat în potasiu, dar și antioxidanți. Cu alte cuvinte, o simplă legumă te poate ajuta să îți asiguri necesarul zilnic de vitamine la o singură masă, așa că poate te gândești de două ori înainte să refuzi un morcov.

Beneficii morcovi

În primul rând, unul dintre beneficiile morcovilor pe care toată lumea îl știe este impactul lu iasupra ochilor. Da, morcovul ne protejează vederea. Poate preveni nictalopia și menține sănătatea ochilor indiferent de vârstă.

Dat fiind faptul că sunt bogați în betacaroten, morcovii pot preveni și instalarea afecțiunilor oftalmologice, atunci când sunt consumați regulat.

În cazul în care nu știai până acum, studiile au demonstrat asocierea dintre morcovi și riscul scăzut al apariției bolilor cardiovasculare, dar și a hipertensiunii. Potasiul contribuie la relaxarea vaselor de sânge, reducând astfel riscul de creștere a valorilor tensiunii arteriale. Morcovii mai conțin și fibre, ajută la menținerea unui nivel optim de colesterol în sânge.

Morcovii au grijă de pielea ta

Am aflat ce beneficii interne au, așa că e timpul să vorbim și despre partea externă. Știm că morcovii sunt bogați în antioxidanți, iar aceștia ne protejează celule pielii și luptă împotriva radicalilor liberi. Cu alte cuvinte, morcovii pot amâna îmbătrânirea tenului.

De asemenea, ei ajută și la detoxifierea ficatului, ajutând la vindecarea acneei, dar și la uniformizarea tenului. Vrei dinți mai sănătoși? Tot un morcov pe zi trebuie să consumi.

În cazul în care nu știai, ei curăță dantura și elimină resturile alimentare, dar și placa antibacteriană. Să nu mai vorbim de calori. Morocovii sunt alimentul perfect în diete, așa că ai un motiv în plus să îi consumi.

Contraindicații morcovi

Multă lume nu are timp pentru un morocov, așa că preferă sucul de morcov, fie el făcut în casă fie în comerț, însă este bine să fim atenți la cantitate. Specialișt recomandă consumul minim de suc de morcovi în timpul sarcinii și al alăptării.

Motivul este foarte simplu. O cantitatea prea mare poate cauza dureri abdominale pentru proaspăta sau viitoarea mămică. De asemenea, consumat în exces, sucul de morcovi poate interacționa cu anumite medicamente pentru diabetici scăzând glicemia din sânge. Totul ține de cantitate, deci mare atenție.