Ești stresat? Cele mai bune suplimente antistres. Reduc durerile de cap, dar și nervozitatea

de: Ana Toma
16 mai 2021
Ești stresat? Cele mai bune suplimente antistres. Reduc durerile de cap, dar și nervozitatea
Photo by Kate Hliznitsova on Unsplash

Stresul afectează din ce în ce mai multe persoane, iar în cele mai rele cazuri poate deveni cronic, ducând la dureri de cap, oboseală, nervozitate, dar și stări de furie și iritabilitate, uneori greu de gestionat.

Există mai multe plante care au un efect antistres și care pot fi regăsite în magazine sub formă de suplimente alimentare. Ele sunt eficiente încă de la prima administrare, însă să nu uităm că pentru a scăpa de stres avem nevoie și de o alimentație echilibrată, dar și de exerciți fizice regulate.

Plantele care combat stresul

Trebuie să știm în primul rând că suplimentele alimentare nu înlocuiesc o dietă variată. Ele trebuie consumate alături de un meniu regulat, dar și combinate cu mișcarea. Cu alte cuvinte, nu poți scăpa de stres, doar cu plante, ai nevoie și de un stil de viață mai echilibrat, pe care ți-l poți crea, în funcție de programul tău.

Rhodiola rosea este primul supliment alimentar pe listă. În cazul în care nu știai, este o plantă care crește în regiunile reci și muntoase din Rusia și Asia. Cercetările au demonstrat că planta este adaptogenă, netoxică și crește rezistența organismului la stres.

Proprietățile adaptogene ale rhodiolei se datorează unor ingrediente active puternice ale plantei, rosavin și salidrosid și este dovedit științific efectul ei asupra stresului.

Melatonina te poate calma

Melatonina este un alt supliment alimentar pe care îl poți lua în calcul atunci când te confrunți cu stres. În cazul în care nu știai, stresul este legat de insomnie, iar ambele tulburări se amplifică una pe cealaltă.

Mlatonina este un hormon natural care reglează ritmul circadian al corpului sau ciclul somn-veghe. Cu alte cuvinte, nivelul hormonului crește seara când este întuneric pentru a promova somnolența și scade dimineața pentru a ne ajuta să ne trezim.

Și în acest caz, studiile au demonstrat eficiența acesteia.

Glicina este un alt suplement alimentar care te poate ajuta să scapi de srtes. Studiile au demonstrat că acest aminoacid poate crește rezistența corpului la stres, promovând un somn odihnitor, prin efectul său calmant asupra creierului și capacitatea de a reduce temperatura bazală a corpului.

Trebuie să știi că o temperatură corporală mai scăzută favorizează somnul și te ajută să rămâi adormit în timpul nopții, lucru care te va face să te trezești odihnit a doua zi, eliminând o oarecare parte din stres.