Îți amorțesc mâinile și picioarele? Ai putea avea lipsă de vitamina B12. Ce boli poate cauza acest deficit

de: Ana Toma
07 iun. 2021
Îți amorțesc mâinile și picioarele? Ai putea avea lipsă de vitamina B12. Ce boli poate cauza acest deficit
Photo by Kate Hliznitsova on Unsplash

Te confrunți cu o amorțeală constantă la nivelul mâinilor și picioarelor? Acesta ar putea fi un semn din partea organismului tău care are un deficit de vitamina B12. Semnele nu trebuie neglijate, în caz contrar pot cauza probleme grave de sănătate.

În cazul în care nu știai până acum, vitamina B 12 are un rol important în toate funcțiile organismului. Lipsa ei poate duce la leziuni la nivelul nervilor care pot provoca furnicături, dar și amorțeli la nivelul mâinilor și al picioarelor.

Cum recunoști deficitul de vitamina B12

Vitamina B12 este esențială pentru sănătatea creierului, dar și pentru producția de celule sanguine și buna funcționare a sistemului nervos. Cu toate astea, există anumite boli care pot afecta capacitatea organismului de a absorbi această vitamină.

Gastrita atrofică este una dintre aceste boli, ea fiind o afecțiune în care mucoasa stomacului este îngustă și limitează producția de acid. Anemia este o altă boală care oprește absorbția vitaminei B12.

Principalele simptome ale acestei anemii includ: diaree sau constipație, epuizare, pierderea poftei de mâncare, piele palidă, limbă roșie și inflamată, gingii care sângerează.

Simptomele deficitului de vitamina B12

Persoanele care suferă de tulburări de dispoziție ar putea avea și ele un deficit de vitamina B12. Același lucru este valabil și pentru cele care resimt senzația de oboseală ușoară sau se confruntă cu depresia.

Pentru a rezolva probelma deficitului de vitamina B12, este nevoie de o dietă variată, bogată în produse de origină animală. De asemenea, în unele cazuri se poate apela și la suplimente alimentare care conțin acest tip de vitamină.

De cele mai multe ori, deficitul de vitamine apare în cazul copiilor, persoanelor adulte și în special în cazul vegetarienilor care au o dietă săracă în proteină animală. Printre alimentele bogate în vitamina B12 se numără cerealele, laptele de vacă, ouăle, ciupercile, dar și iaurtul.