Mierea sau zahărul? Care dintre ele ingrasă mai tare. Detalii nestiute pana acum. Ce spune nutriționistul Mihaela Bilic

de: Ana Toma
20 feb. 2021
Mierea sau zahărul? Care dintre ele ingrasă mai tare. Detalii nestiute pana acum. Ce spune nutriționistul Mihaela Bilic
Apă și miere

Mierea este o alternativă a zahărului însă este ea cea mai sănătoasă? Nutriționistul Mihaela Bilic a vorbit despre diferența dintre aceste două ingrediente, dar și despre impactul lor asupra organismului nostru.

În cazul în care nu știai, miera îngrașă mai tare decât zahărul, susține nutriționistul, care o numește ”o capcană dulce”. Chiar dacă este un aliment natural și sănătos, impactul ei asupra siluetei nu este unul prea plăcut, mai ales în cazul persoanelor care vor să dea jos câteva kilograme. 

Mierea ingrașă mai rău 

Mierea îngrașă mai tare decât zahărul! Deși este percepută drept un produs cu valențe exclusiv pozitive, în realitate mierea reprezintă o „capcană dulce”. Dincolo de miturile legate de miere în ceea ce privește sănătatea, aș vrea să va atrag atenția asupra impactului ei asupra siluetei.

Mierea este un dizaharid cu compoziție identică cu cea a zahărului, adică conține molecule de glucoză și fructoza. Dacă în structura zahărului aceste molecule sunt legate între ele, în cazul mierii ele sunt libere, prin urmare organismul nostru le absoarbe fără niciun consum energetic”, scrie Mihaela Bilic pe Facebook.

Diferența dintre miere și zahăr

Nutriționistul ne prezintă și diferența dintre miere și zahăr. Mihaela Bilic susține că în cazul consumului de zahăr, este nevoie de un efort minim al metabolismului, spre deosebire de cazul mierii. 

De asemenea, spre deosebire de zahăr, mierea se absoarbe mai repede în sânge și are și uindice glicemic mai mare. Cu alte cuvinte, ea declanșează o descărcare mai mare de insulină și îngrașă mai tare decât zahărul. 

”Cu alte cuvinte, dacă pentru zahăr e nevoie de un efort minim al metabolismului pentru a desface dizaharidele în monozaharide, în cazul mierii hidroliza dintre moleculele de glucoză și fructoza este deja făcută de albine.

Mierea este un produs cu putere de indulcire mai mare decât a zahărului, se absoarbe mai repede în sânge și are un indice glicemic mai mare (105 față de 90 pentru zahăr). În consecință, mierea declanșează o descărcare mai mare de insulină din pancreas și îngrașă mai tare!!”, a mai scris nutriționistul.

Care este canitatea corectă

Probabil vă întrebați acum care este canitatea corectă și câtă miere trebuie să consum pentru a ne păstra silueta. Ei bine, un vârf de miere este echivalentul a o linguriță de zahăr. 

”Din punct de vedere energetic, comparate la greutate egală, mierea are mai puține calorii față de zahăr (3 cal/g față de 4 cal/g). Însă diferența e compensată din plin prin consistentă mierii: fiind foarte densă este mai grea, deci la volume egale va conține mai multe calorii.

Pentru că este lichidă, mierea ocupă mai puțin spațiu față de cristalele de zahăr, așa că trebuie considerată un „zahăr topit”.

– 1 linguriță zahăr = 4-5 grame = 16-20 calorii

– 1 linguriță miere = 8-10 grame = 25-30 calorii

Avantajul mierii în raport cu zahărul este puterea mai mare de indulcire, prin urmare obținem aceeași intensitate a gustului dulce folosind o cantitate mai mică de produs. Deci, atenție, dacă îndulciți cu miere puneți un vârf de linguriță că echivalent pentru o linguriță de zahăr!

1 măsură de miere = 1,5 măsuri zahăr că și putere de indulcire”, adaugă Mihaela Bilic.

Mierea nu este un condiment 

Nutrționistul mai subliniează faptul că mierea nu ar trebui adăugată precum zahărul în cafea, sau în alte alimente, pentru că ea nu este un condiment, ci mai degrabă un aliment de bază 

”Mierea e un condiment, nu un aliment de bază. Concluzia: prestigiul mierii în raport cu sănătatea nu are justificare când e vorba de silueta. Mierea e un condiment, nu un aliment de baza și trebuie consumată cu măsură, similar zahărului, strict pentru plăcerea gustului”, a mai scris medicul Mihaela Bilic.