Nu face această greșeală enormă, dacă vrei să slăbești! Te vei îngrășa la loc, dar dublu. Mihaela Bilic avertizează

de: Ana Toma
15 ian. 2021
Nu face această greșeală enormă, dacă vrei să slăbești! Te vei îngrășa la loc, dar dublu. Mihaela Bilic avertizează
Nutriționistul Mihaela Bilic

Deseori, la început de an, toată lumea are planuri mari, iar slăbitul este unul dintre acestea. Puțini știu însă cum se slăbește într-un mod corect, care sunt alimentele interzise și cum reușim să ne menținem silueta dorită mai mult timp.

Nutriționistul Mihaela Bilic a vorbit despre curele de detoxifiere la care apelează tot mai multe persoane, imediat după anul nou, dar și efectul acestora asupra organismului. De asemenea, aceasta a explicat și ce trebuie să facem pentru a ajunge la greutatea dorită într-un mod cât mai corect.

Ce înseamnă să slăbești sănătos 

Mihaela Bilic susține că silueta dorită se obține mâncând câte puțin din toate, deși multă lume nu știe când să se oprească, iar acest lucru se întâmplă de cele mai multe ori în perioada sărbătorilor de iarnă.

”A ține lucrurile în control înseamnă să mănânci un pic din toate. Asta e cea mai bună soluție. Dar nici moderația și echilibrul nu ne stau în fire! Suntem mai degrabă construiți pe legea ”totul sau nimic”. De Sarbători, am mâncat cu două guri, acum vrem măsuri drastice să ștergem excesele”, a spus Mihaela Bilic la emisiunea ”Doctor de Bine, de la Pro Tv.

O altă greșeală pe care foarte multe persoane o fac din dorința de a ajunge la greutatea dorită este să sară peste o masă, însă acest lucru nu este o idee atât de bună, din contră, face mai mult rău decât bine.

Ce se întâmplă dacă sărim peste o masă 

Nutriționistul a mai vorbit și despre ficat, un organ extrem de important, care se ocupă de menținerea nivelului glicemiei. De asemenea, Mihaela Bilic a explicat și ce se întâmplă atunci când consumăm mâncăruri sărace câteva zile, deși noi ne așteptăm să dăm jos câteva kilograme.

”Ne gândim la ficat ca la principalul organ, care ne menține nivelul glicemiei, când nu mâncăm. Avem impresia că noi trăim pe baza a ceea ce am mâncat la masa pe care am consumat-o înainte sau în ziua respectivă. Nu! Acest organ fabulos are rolul de a menține glicemia constant și ceea ce mâncăm este cumva distribuit și contorizat pe o perioadă de 2-3 zile. Deci nu ne îngrășăm din masa pe care am mâncat-o acum.

Nu slăbim sărind peste o masă. Toate acestea procese au o inerție și ficatul se intepune între masa noastră și ce se întamplă cu rezervele de grăsime. Noi putem într-o zi sau trei zile la rând să mâncam doar salată și o supă. Culmea, nu vom slabi în zilele acelea direct din depozitele de grăsime”, a mai spus nutriționistul.

Sucurile din fructe, un adevărat pericol în diete

La început de an, multe persoane apelează la sucurile de fructe. Unii consideră că așa înlocuiesc o masă, pe când alții consideră că își detoxifică organismul într-un mod natural.

Nutriționistul este însă de altă părere. Mihaela Bilic susține că sucurile de fructe nu ne ajută deloc ficatul și nu ne dau nici energie. De asemenea, aceasta a mai adăugat că un astfel de suc bogat în fructoză obosește ficatul, chiar dacă este sărac în calorii.

O alternativă pentru iubitorii de sucuri este sucul cu legume. Potrivit nutriționistului acesta este eficient și de asemenea, e prietenos cu ficatul, mai ales când este preparat din anumite legume. De asemenea, o altă opțiune o reprezintă supa, bogată și ea în legume și cu foarte multă apă.

”Nu ne ajutăm ficatul în niciun fel! Din fructoza, culmea, nu putem face nici energie. Fructoza nu poate fi folosită pe post de combustibil pentru celule, doar glucoza poate fi folosită. După ce bem un suc de fructe, ficatul trebuie să transforme această fructoză în glucoză. Deci îl obosim! Dar ideea de a consuma lichide nu e nouă.

Oamenii s-au gândit că lichidul e sărac în calorii. Nu ne ajută sucul de fructe, dar ne ajută sucul de legume. Și ne ajută cioba. În care punem preponderent legume și leguminoase (mazăre, fasole, linte, năut) carne și un cartof. Și multă apă. Și așa îți ajuți ficatul – îi dai un aliment care ține de foame, care nu îngrașă, ci mai degrabă slabește”, a mai spus nutriționistul.