Nu mai bea cafeaua în acest mod! Îți va otrăvi organismul fără să-ți dai seama. Ce simptome apar și ce trebuie să faci

cafea

Cafeaua este indispensabilă pentru unii. Nu ne putem începe dimineața așa cum ne dorim dacă nu savurăm o ceașă fierbinte de cafea, însă știm care sunt efectele negative pe care cofeina ni le aduce? Iată cum putem evita aceste lucruri și cum ne putem menține sănătoși.

Nu este neapărat un lucru rău să consumi cafea zilnic, însă este foarte important să acorzi o atenție sporită organismului tău pentru a te menține sănătos. Pe lângă beneficiile pe care le are asupra organismului, consumul excesiv de cafea, poate fi dăunător și îți poate face ravagii în organism. El poate duce la simptome cum ar fi un ritm cardiac crescut, emotivitate, anxietate și chiar presiune sanguina ridicată.

În cazul în care nu știai, pentru a elimina cafeina din organism durează în jur de trei și zece ore, susțin specialiștii. Ei adaugă totodată că nu există niciun mod minune de a grăbi acest proces, însă există totuși anumite măsuri simple care te pot ajuta să eviți excesul de cofeină.

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să-l facem atunci când consumăm des cafea este să ne hidratăm. Consumul excesiv de cafea poate duce la deshidratare. Urologul Vannita Simma-Chiang a explicat pentru Mind Body Green ca, pe langa efectul de diuretic natural, cafeaua este si un stimulent al vezicii. Cu alte cuvinte, daca nu bei apa, te vei deshidrata.

Mișcarea este de mare ajutor 

Un alt lucru pe care trebuie să îl faci pentru a evita efectele cofeinei este mișcarea.

”Daca ai timp, incearca sa faci miscare. Miscarea si arderea caloriilor ar putea fi de ajutor”, spune Gandhi. De asemenea, un studiu asupra migrenelor a aratat ca miscarea poate ajuta la reducerea durerilor de cap, asa ca si o simpla plimbare sau o scurta sesiune de yoga pot fi de ajutor. Orice efort care iti consuma energia te ajuta sa nu mai resimti efectul cafeinei.

Alimentația este și ea importantă, iar alimentele bogate în fibre precum cerealele integrale sau legumele pot fi soluția cea mai bună pentru absorbția cafeinei, mai menționează Gadhi.

Revista Presei