Simți o stare de confuzie? Ai putea avea deficit de vitamina B6. Care sunt simptomele și ce alimente trebuie să consumi

de: Ana Toma
27 mart. 2021
Simți o stare de confuzie? Ai putea avea deficit de vitamina B6. Care sunt simptomele și ce alimente trebuie să consumi

Dacă te confrunți cu o stare continuă de confuzie și cu un ușor început de depresie, organismul tău îți spune că ai putea avea un deficit. În cazul în care nu știai până acum, vitamina B6 are un rol foarte important în organism, iar lipsa ei cauzează simptome destul de neplăcute.

Vitamina B6 este esențială pentru o stare de bine, dar și pentru sănătatea noastră mentală. Ea are nenumărate beneficii pentru organismul nostru, iar atunci când suferim de un deficit, este destul de dificil să ne dăm seama care este cauza reală.

Rolulul vitaminei B6

Vitamina B6 este esențială în funcționarea creierului și a sistemului nervos. În cazul copiilor, această vitamină este esențială pentru dezvoltarea creierului, iar printr-un aport constant de vitamina B6, pot fi prevenite dereglările sistemului nervos central. 

Un alt rol important pe care îl are această vitamină, este tratarea afecțiunilor cardiovasculare. Ea poate reduce tensiunea arterială și de asemenea, tratează orice fel de bolaă de tip cardiovascular. Această vitamină contribuie și la sănătatea vaselor de sânge, reglând homocisteina din sânge.  Vitamina B6 poate diminua și spasmele musculare. 

Dacă suferi de depresie, tot vitamina B6 te va ajuta. Ea este benefică atât în cadrul sindromului premenstrual, cât și în cazul depresiei asociate cu nașterea, sau cu folosirea pilulelor contraceptie. 

Pe lângă asta, ea are un efect antioxidant, care ajută în metabolismul proteinlor, al grăsimilor, dar și al carbohidrațiilor. 

Simptome deifcit de vitamina B6

Am aflat câte de importantă este pentru organism, așa că trebuie să știm ce se întâmplă în corpul nostru când această vitamină lipstește. Pentru că întărește sistemul nervos, lipsa ei poate duce la stări de confuzie și de o îngreunare a funcției memoriei.

Cu alte cuvinte, poți uita anumite lucruri și poți resmți o stare de confuzie, fără să îți dai seama care e cauza. Depresia este și ea un alt simptom al deficitului de vitamina B6. Persoanele care au acest lips, se pot confrunta și cu anemie, dar și cu un sistem imunitar slăbit.

Totuși, nu trebuie să te îngrijorezi. Dacă simptomele persistă, poți apela la sfatului unui medic care ți-ar ptuea da niște suplimente alimentare. Până atunci însă, poți include în meniul tău zilnic alimente bogate în vitamina B6. 

Aimente bogate în vitamina B6

Printre alimentele bogate în vitamina B6 se numără banana, tofu, dar și năutul. O cană de năut, o banană pe zi, sau o jumătate de tofu sunt suficiente pentru a-ți asigura necesarul zilnic. 

Avocato, orezul brun și morcovul sunt alte alimente bogate în vitamina B6, pe care le poți adăuga foarte ușor în dieta ta. Orezul poate fi preparat oricum, iar avocado poate fi mâncat și la micul dejun.

Semințele, cerealele și alunele sunt și ele o sursă bună de vitamina B6. De asemenea, pe piață există și cereale îmbogățite cu acestă vitamină, pe care le poți consuma oricând. O dietă variată și plină de vitamine este esențială pentru un organism sănătos.