Superalimentul care tratează peste 20 de boli: Este eficient pentru cei cu diabet, artrită sau boli de inimă

bucatarie (2)
Photo by Becca Tapert on Unsplash

Vorbim astăzi despre un superaliment care dă rezultate bune în tratarea multor boli grave, printre care diabet, artrită sau bolile de inimă.

Înainte ca semințele de in să fie folosită datorită substanțelor nutritive pe care le conțin, acestea erau utilizate cu precădere în industria textilă.

Astăzi însă, efectele miraculoase ale semințelor de in în nutriție sunt foarte cunoscute, acestea fiind o sursă excelentă de fibre și acizi grași Omega-3.

Semințele de in sunt bogate în fibre, proteine, aminoacizi grași Omega 3, dar și vitamine și minerale precum B1, cupru, fosfor, magneziu. De asemenea, semințele de in conține și alți compuși esențiali pentru buna funcționare a organismului, precum:

– lingnani (acționează ca antioxidanți și fitoestrogeni);
– fitosteroli (cu efecte în scăderea colesterului);
– acid ferulic (antioxidant care poate preveni mai multe boli cronice).

Printre cele mai importante efecte pozitive ale semințelor de in se numără:

Îmbunătățirea nivelului colesterolului

Consumul constant de semințe de in reglează nivelul colesterolului din sânge. Într-un studiu realizat în India s-a observat că un consum zilnic de 2 linguri de semințe de in (30 g) timp de 3 luni duce la scăderea colesterolului total cu 17% și a celui rău (LDL) cu 20%.

De asemenea, un alt studiu realizat pe pacienți cu diabet arată că 1 linguriță de semințe de in (1o g) consumată în fiecare zi vreme de o lună a generat o creștere a colesterolului bun (HDL) cu 12%.

Menținerea sănătății inimii

Semințele de in au efecte foarte bune în reducerea tensiunii arteriale, potrivit unui studiu canadian. În cazul persoanelor care administrează deja medicamente antihipertensive, semințele de in au un efect și mai bun asupra reglării tensiunii arteriale, scăzând cu până la 17% numărul pacienților cu hipertensiune arterială ridicată.

Pe de altă parte, acizii grași Omega-3 din semințele de in, pe lângă rolul lor de a regla tensiunea arterială, s-au dovedit eficienți și în reducerea inflamațiilor de la nivelul arterelor.

Un studiu din Boston, SUA, arată că persoanele care au consumat mai mulți acizi grași Omega-3 au redus cu 17% riscul de a suferi un infarct miocardic acut.

Ameliorarea simptomelor artritei

Acizii grași Omega-3, precum și lignanii din semințele de in, contribuie decisiv la ameliorarea simtpomelor artritei, datorită proprietăților lor antiinflamatorii.

Astfel, consumul constant de semințe de in poate ameliora simptome precum durerile ce apar la nivelul articulațiilor și rigiditatea articulară.

Alte beneficii ale consumului de semințe de in

Consumul de semințe de in are însă o serie mult mai amplă de beneficii. Astfel, acestea reglează nivelul de zahăr din sânge, previn apariția constipației, ajută la reducerea bufeurilor și pot chiar reduce riscul apariției cancerului, datorită lignanilor.

„Lignanii sunt compuși ai plantelor care au proprietăți antioxidante și estrogenice ce pot contribui la reducerea riscului de apariție al cancerului. Interesant este faptul că semințele de in conțin de 800 de ori mai mulți lignani decât alte alimente.

Studiile observaționale realizate la Universitatea Toronto din Canada arată că femeile care consumă în mod constant semințe de in au un risc mai mic de a suferi de cancer mamar, în special femeile aflate la postmenopauză.

Pe de altă parte, într-un studiu realizat pe 15 bărbați la Centrul Medical al Universității Duke din Durham, Carolina de Nord, SUA, arată că un consum zilnic de 30 de grame de semințe de in, alături de o dietă săracă în grăsimi, contribuie la reducerea nivelului unui marker tumoral prezent în cancerul de prostată, ceea ce sugerează un risc mai mic de a suferi de această afecțiune,” notează vegis.ro.

Revista Presei