Volkswagen sau Renault? Care a fost cea mai vândută mașină în anul 2020. Cine completează topul

de: Ana Toma
07 dec. 2020
Volkswagen sau Renault? Care a fost cea mai vândută mașină în anul 2020. Cine completează topul

Piața auto din România nu a scăpat nici ea de urmările pandemiei de COVID-19. Vânzările de mașini s-au redus semnificativ în anul 2020. Totuși, românii și-au schimbat preferințele de-a lungul anului.

Conform ultimelor date publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA), piața auto din România a înregistrat în primele nouă luni ale anului 2020, o scădere de 32,3%, spre deosebire de aceași perioadă a anului trecut.

Făcând o comparație între Volkswagen și Renault, se pare că românii au preferat în anul 2020 producătorul german Volkswagen. Astfel, topul general pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) arată că Volkswagen a vândut în România în primele nouă luni ale anului 7.733 de autoturisme, spre deosebire de Renault, care a vândut doar 7.514.

Planul Volkswagen pentru următorii ani 

Având în vedere voluția favorabilă a vânzărilor, chiar și în contextul pandemiei, Volkswagen a confirmat că are un plan mare în următorii trei ani. Grupul auto german își dorește să lanseze modele electrice de 20.000 de euro care vor avea baterii de cel mult 45 kWh.

Vestea vine din partea lui Ralf Brandstätter, CEO-ul Volkswagen. Acesta a mărturisit publicației britanice Autocar că producătorul german a stabilit deja reperele pentru încă două modele electrice care urmează să fie dezvoltate pe o versiune mai mică a platformei MEB, urmând ca acestea să fie prezentate în următorii ani.

Potrivit acestuia, este vorba despre o subcompactă și un SUV subcompact. Noile mașini ar urma practic să fie poziționate în gamă la fel ca modelele cu motoare termice Polo și T-Roc.

De asemenea, Ralf Brandstätter a mai menționat că principalul obiectiv al germanilor este ca noile modele care vor ieși pe piață să fie accesibile și să aibe pețuri cuprinse între 20.000 și 25.000 de euro, în funcție de dotările pe care cumpărătorii le vor cere.