Vrei să nu ai probleme cu inima? Iată ce trebuie să mănânci pentru a nu-ți provoca boli. Cele mai bune diete pentru sănătatea inimii

sanatate – inima

Bolile de inimă sunt principala cauză de deces la nivel mondial, iar pe lângă factorii ce țin de stilul de viață, cum ar fi exercițiile fizice regulate și evitarea fumatul, dieta este una dintre cele mai bune modalități de a-ți proteja inima. Acest lucru se datorează faptului că inflamația, tensiunea arterială, colesterolul și alți factori de risc ai bolilor de inimă sunt afectați de ceea ce mănânci.

Iată cele mai bune 3 diete pentru sănătatea inimii:

1. Dieta mediteraneană: Se bazează pe tiparele tradiționale de alimentație ale persoanelor care trăiau în Grecia și în sudul Italiei în anii 1960.

În general, dieta pune accentul pe alimente întregi, minim procesate, ca de exemplu cereale integrale, nuci, semințe, fructe, legume, leguminoase, pește și ulei de măsline extravirgin. De asemenea, include cantități moderate de păsări de curte, ouă, lactate cu conținut scăzut de grăsimi și vin roșu.

În plus, limitează sau elimină zaharurile adăugate, carbohidrații rafinați, gustările foarte procesate și carnea roșie și procesată.

Numeroase studii asociază dieta mediteraneană cu un risc redus de boli de inimă, precum și factori de risc pentru boli de inimă, cum ar fi nivelurile ridicate de colesterol și trigliceride, obezitatea, diabetul de tip 2 și hipertensiunea arterială.

Alți factori, cum exercițiul fizic și consumul de mai puține zaharuri, pot contribui, de asemenea, la efectele benefice ale dietei.

Scapă de bolile de inimă: Iată ce trebuie să mănânci pentru a-ți recăpăta sănătatea. Top 3 diete pentru sănătatea inimii

2. Dietele vegane și vegetariene: reprezintă stiluri alimentare care elimină toată carnea, inclusiv păsările, carnea roșie și peștele.

În timp ce unii vegetarieni includ alte surse de produse de origine animală, cum ar fi ouă și lactate, veganii evită strict toate ingredientele derivate din animale, inclusiv lactatele, ouăle, polenul de albine, mierea și gelatina.

În schimb, aceste diete pun accentul pe fructe, legume, fasole, linte, produse din soia, cereale integrale, nuci, semințe și uleiuri și grăsimi pe bază de plante.

Această proporție ridicată de alimente vegetale oferă dietelor vegane și vegetariene mai multe beneficii pentru sănătate. De exemplu, aceste diete sunt deseori bogate în fibre, antioxidanți și compuși antiinflamatori, care ajută la sănătatea inimii.

Mai multe studii au dezvăluit că dietele vegetariene și vegane reduc semnificativ factorii de risc ai bolilor de inimă, scad nivelurile ridicate de colesterol și îmbunătățesc tensiune arterială, reduc supraponderalitatea și obezitatea și nivelurile de zahăr din sânge.

Mai mult, studiile observaționale corelează respectarea mai mare a dietelor vegane sau vegetariene cu un risc redus de boli de inimă și mortalitatea conexă.

Scapă de bolile de inimă: Iată ce trebuie să mănânci pentru a-ți recăpăta sănătatea. Top 3 diete pentru sănătatea inimii

3. Dieta flexitariană: Creată de dieteticianul Dawn Jackson Blatner, dieta flexitariană este un model alimentar care se concentrează pe alimentele vegetale, dar permite cantități moderate de carne, pește, lactate și alte produse de origine animală. Te încurajează să obții cea mai mare parte a proteinelor din alimentele vegetale.

Nu există o regulă stabilită cu privire la cât sau cât de des ar trebui să mănânci produse de origine animală, deci depinde de preferințele tale.

Te încurajează să mănânci în principal alimente întregi, minim procesate și să limitezi sau să eviți adăugarea de zaharuri, cereale rafinate, carne procesată și alte alimente foarte procesate dietei tale.

Comparativ cu o dietă vegetariană sau vegană, dieta Flexitariană poate fi o opțiune mai realistă pentru cei care doresc beneficiile inimii unei diete pe bază de plante fără a fi nevoie să renunțe la carne și alte produse de origine animală.

Concluzia: S-a demonstrat că mai multe diete stimulează sănătatea inimii. În ciuda diferențelor lor, aceste modele alimentare subliniază importanța alimentele întregi, minim procesate și restricționarea celor procesate, în special a celor bogate în zahăr adăugat și grăsimi saturate.

Desigur, dieta este doar o parte din ecuație. Pentru a vă sprijini sănătatea inimii, este, de asemenea, important să vă exercitați în mod regulat, să vă abțineți de la fumat și să găsiți modalități de a vă reduce nivelul de stres

Revista Presei