Ai lipsă de Zinc? Care sunt simptomele și cum poți preveni afecțiuni grave

de: Ana Toma
10 mart. 2021
Ai lipsă de Zinc? Care sunt simptomele și cum poți preveni afecțiuni grave
Vitamine

Zincul se numără printre minerele importante din organismul nostru. El este un mineral indispensabil care poate fi preluat din alimente, sau din suplimentele alimentare și are beneficii uimitoare asupra organsimului nostru. Mare atenție însă, lipsa lui poate cauza probleme grave de sănătate. 

În cazul în care nu știai până acum, zincul contribuie la buna funcționare a tiroidei, a sistemului imunitar, a funcției congnitive, dar și a aparutului reproducător. El ajută la vindecarea rănilor și de asemenea, favorizează descompunerea carbohidraților.

Beneficiile Zincului

Cum spuneam și mai sus, zincul are grijă de sistemul tău imunitar, iar un nivel scăzut de zinc poate duce la creșterea susceptibilităților de apariție a infecțiilor. De asemenea, zincul este de foarte multe ori recomandat în cazul simptomelor de răceală, pentru faptul că reduce inflamația de la nivelul mucoasei nazale.

Zincul protejează și celulele împotriva stresului oxidativ. Acest tip de mineral are proprietăți antioxidante și protează celulele împotriva radicalilor liberi, sau a altor compuși care accelerează procesul de îmbătrânire, dar și care favorizează apariția anumitor boli, precum cele cardiovasculare.

Pentru un sistem osos sănătos, cantitatea de zinc din organism este foarte importantă. Care este motivul? Ei bine, Calciul poate fi absorbit în oase în funcție de nivelul ede Zinc existent și știm cu toții cât de important este calciul pentru oase.

Funcțiile cognitive se degradează în timp, însă având necesarul zilnic de Zinc, putem amâna acest lucru. Studiile au demonstrat că Zincul are un rol important în modul în care neuronii comunica intre ei și contribuie la modul în care învățăm.

Simptomele lipsei de Zinc

Acum că știm ce beneficii are zincul, trebuie să știm și cum se face simțită lipsa lui. Ei bine, lipsa de zinc se manifestă prin mai multe tipuri de afecțiuni. Căderea părului este un semn greu de evitat. Lipsa de Zinc duce la subțierea firelor de păr, la scăderea rezistenței sale și automat, la căderea acestuia.

Un alt simptom al deficitului de Zinc este modificarea simțului gustativ și olfactiv. Zincul este important pentru aceste simțuri, iar atunci când lipsește, percepția asupra mâncării poate fi modificată, lucru care duce la scăderea apetitului.

Insomniile sunt și ele un simptom foarte des întâlnit. Zincul este important în reglarea și sinteza melatoninei, hormonul care ne ajută să adormim. Astfel, dacă zincul lipsește, somnul nostru ar putea fi influețat destul de mult.

În unele cazuri, persoanele care suferă de deficit de Zinc pot observa că rănile lor se vindecă mult mai greu de obicei, pentru că organismul nu mai are aceași putere de regenerare.

Alimentele bogate în Zinc

Poți evita însă să ajungi în situația de a avea astfel de simptome. Tot ce trebuie să faci este să ai o dietă variată, bogată în alimente care conțin minerale și vitamine de care organismul tău are nevoie.

Zincul poate fi găsit atât sub formă de suplimente alimentare, cât și în alimente, iar varianta din urmă este de multe ori cea mai sănătoasă alegere. Adaugă în dieta ta carne de vită, porc oaie, dar și carne de pui. Aceste tipuri de carne sunt bogate în Zinc și îți asigură necesarul zilnic.

Produsele lactate, dar și ouăle sunt și ele importante. Același lucru este valabil și în aczul legumelor precum broccoli, ciuperci, cartofi, mazăre, salată, roșii, dar și spanac.

Fructele sunt și ele o sursă de Zinc, așa că adaugă neapărat în dieta ta zilnică ananasul, bananele, căpșunile, porocalele, dar și caisele. Nucile, fisticul, arahidele și migdalele sunt și ele bogate în Zinc, deci iată un motiv în plus să le consumi mai des.