Beneficiile neștiute pe care le are fasolea. Ce afecțiuni poate trata și cine trebuie să o consume cel mai des

de: Ana Toma
01 feb. 2021
Beneficiile neștiute pe care le are fasolea. Ce afecțiuni poate trata și cine trebuie să o consume cel mai des

Fasolea este un aliment delicios, ieftin și totodată sățios. Puțini știu însă ce beneficii are acest aliment, ce afecțiuni poate trata și cine sunt persoanele care trebuie să o consume neapărat. 

Spre deosebire de alte alimente din comerț, fasolea nu este prea căutată. Românii o ocolesc de cele mai multe ori, însă dacă ar știi ce beneficii are și ce nutrienți ne poate oferi, probabil și-ar schimba părerea.

Ce beneficii are fasolea

Nutriționistul Mihaela Bilic a vorbit despre beneficiile fasolei, dar și despre modul în care aceasta acționează asupra organismului nostru. De asemenea, aceasta ne recomandă să o consumăm de cel puțin două ori pe săptămână pentru a ne menține în formă.

Potrivit nutriționistului, mazărea, fasolea, dar și alte legume- boabe sunt pogate în nutrienți, dar și proteine de care organismul nostru are neapărată nevoie.

”Fasolea, mazărea și lintea. Bunicii noștri știau că fasolea e “carnea săracului”, însa noi am cam uitat.
Legumele-boabe precum fasolea, lintea, mazarea, soia, quinoa se numara printre vegetalele cu cel mai bogat continut de elemente nutritive. Sunt in primul rand o sursa importanta de proteine, dar si de glucide cu absortie lenta”, a scris Mihaela Bilic pe Facebook.

Ce conține fasolea

De asemenea, aceasta a prezentat și diferența dintre proteinele pe care fasolea și carnea le au. Mihaela Bilic susține că proteinele vegetale sunt într-adevăr, de calitate inferioară celor animale, iar pentru a avea un corp sănătos, este esențial să combinăm un meniu bogat în legume-boabe cu cereale.

”In leguminoase avem proteine cat in carne (18-22%), cu precizarea ca proteinele vegetale sunt de calitate inferioara celor animale, adica nu contin toti aminoacizii esentiali. Pentru a compensa deficitul de metionina si excesul de lisina, legumele boabe trebuie combinate cu cereale, fie la aceeasi masa, fie pe parcursul aceleiasi zile.

Adica asociați mazărea, fasolea și lintea cu pâine, mămăliga, orez sau paste făinoase. Legumele boabe dau satietate crescuta pentru ca sunt bogate in fibre care umplu rapid stomacul, elibereaza energia lent si mentin glicemia stabila timp indelungat, prevenind pofta de dulciuri. Fibrele solubile din compozitia lor ajuta la scaderea absortiei colesterolului din alimente”, a mai scris nutriționistul.

Cine trebuie să consume fasole

Având în vedere multitudinea de beneficii pe care le au legumele-boabe, există o serie de persoane care trebuie să le adauge neapărat în meniul lor zilnic.

Printre aceștia se numără persoanele care suferă de hipertensiune, diabeticii, dar și cei care au colesterolul crescut în sânge. Acest lucru se datorează consumul redus de grăsimi și de asemenea, este indicat ca și atunci când le gătim să evităm cantitățile mari de ulei.

”Leguminoasele conțin puține grăsimi (dacă nu turnăm noi ulei din belșug la gătit), de aceea sunt recomandate în cura de slabire, hipertensiune, diabet, colesterol crescut în sânge”, scrie Mihaela Bilic.

Nutriționistul a mai vorbit și despre modul în care trebuie să preparăm fasolea sau mazărea. Potrivit acesteia, înainte de preparare, legumele-boabe trebuie să stea înmuiate în apă câteva ore, apoi trebuie fierte.

Cum trebuie preparată 

”Daca nu sunt preparate corect, fasolea si mazarea pot provoca gaze si balonare.
Țineți-le în apă 12 ore înainte de a le găti, fibrele de celuloză se înmoaie și acest inconvenient dispare.De precizat ca lintea, soia si quinoa nu ridica probleme la gatit.

In concluzie puneti in farfuria voastra o portie consistenta de proteine vegetale si o sa va tina de foame cu adevarat. Sta marturie fasolea la cazan cu muraturi, care hraneste o armata intreaga!”, a mai adăugat nutriționistul.