Cele trei alimente care ajută creierul. Te ajută să îți menți concentrarea. Ce spun specialiștii

alimente bune pentru creier

Trăim într-o lume în care stresul și oboseala ne afectează din ce în ce mai mult. Uneori suntem atât de stresați încât nici nu ne mai putem concentra pentru a putea da randament la locul de muncă sau în viața de familie. Totuși, potrivit specialiștilor, există trei alimente extrem de benefice pentru sănătatea creierului nostru.

Pentru a avea un creier sănătos, alimentația este un factor esențial, pe lângă mișcare. Există alimente trei alimente care pot stimula destul de bine activitatea creierului și de asemenea, pot menține materie cenușie la un nivel maxim.

Cel mai eficient aliment pentru concentrare

Cerealele integrale sunt plimele pe listă. Datorită compoziției pe care o au, ele ajută la o putere mai mare de concentrare. În cazul în care nu știai, abilitatea de concentrare vine dintr-un aport de alimente bogate în glucoză, care trece din sânge în creier.

Totuși, nu toate cerealele au acest efect. Asigură-te că adaugi în dieta ta cereale intregrale cu un indice glicemic scăzut. Astfel, ele vor difuza lent glucoza în sânge și te vor menține alert din punct de vedere mental întreaga zi.

Peștele gras ocupă locul doi în topul alimentelor benefice pentru sănătatea creierului tău. Pentru cei care nu știu, acizii grași esențiali nu pot fi produși de către organism, ceea ce înseamnă că trebuie aduși prin alimentație.

De asemenea, se știe de foarte multă vreme că acizii omega 3 pot fi luatți doar din peștele gras, din soia, semințe de dovleac sau nuci, iar aceste grăsimi sunt esențiale atât pentru o bună funcționare a creierului, cât și a inimii.

Cei mai bogați pești în omega trei sunt somonul, un pește destul de gras, păstrăviul, macroul, heringul, dar și sardinele.

Somon la cuptor

Leguma minune care te protejează de demență

Deși pare greu de crezut, roșia, cea pe care o adăugăm în orice salată, este extrem de benefică pentru un creier sănătos. Ea este bogată în licopen, un antioxidant foarte puternic care luptă împotriva demenței, dar și a Alzheimerului.

Mare atenție însă cum le consumi. Ele sunt mai eficiente atunci când sunt consumate alături de puțin ulei de măsile. El favorizează absorbția tuturor nutrienților de care avem nevoie.

Nutriționistul Gianluca Mech, a explicit pentru gianlucamech.ro cum funcționează creierul și de ce are nevoie o persoană pentru a-și putea menține concentrarea în fiecare zi.

Dieta este esențială pentru sănătatea creierului 

Potrivit specialistului, o dietă corectă și echilibrată poate susține funcția creierului, așa că trebuie să fim atenți la alimentele pe care le consumăm. Ele pot avea un impact major asupra structurii, dar și a sănătății creierului.

”Creierul are nevoie de mult combustibil bun pentru a menține concentrarea pe parcursul zilei. Alimentele pe care le consumăm zi de zi pot avea un foarte mare impact asupra structurii și sănătății creierului nostru. O dietă corectă poate susține atât funcția creierului pe termen scurt, cât și pe termen lung.

Creierul este un organ cu consum energetic, care folosește aproximativ 20% din caloriile pe care le consumăm zilnic, așa că are nevoie de mult combustibil bun pentru a menține concentrarea pe parcursul zilei. Acesta necesită, de asemenea, o mulțime de subtanțe nutritive pentru a rămâne sănătos.

Acizii grași Omega-3, de exemplu, ajută la construirea și repararea celulelor creierului, iar antioxidanții reduc stresul și inflamația celulară, împiedicând astfel îmbătrânirea creierului și apariția unor tulburări neurodegenerative, precum boala Alzheimer”, a spus nutriționistul.

Citește și:

Revista Presei